Pris for overførsel til konto i udlandet

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87951
    AnonymForfatter

    Hej Forum,

    Ved en overførelse på 150.000DKK fra egen konto i Danmark til min spanske kones konto i Spanien er vi blevet opkrævet et gebyr i vores bank herhjemme på 35DKK, gebyr i den spanske bank på 75EUR og vekselkursen betød et tab på ca. 300EUR. Altså, en overførelse af 150.000DKK har kostet os næsten 3000DKK!

    Er det rimelig (det syntes vi naturligvis ikke) og findes der en billigere måde at overføre penge på?

    På forhånd mange tak for svar.

    #116018
    AnonymForfatter

    Skandiabanken opkræver ikke gebyrer – heller ikke til andre EU / EØS lande. Jeg ved ikke om der er en øvre grænse, men jeg har aldrig betalt for overførsler hos Skandiabanken.

    #116020
    fk2001Forfatter

    Til gengæld får du en noget ringere kurs, hvilket betyder at du ved større beløb som dette laver en meget dårlig forretning hvis du bruger skandiabanken.

    Jeg har altid brugt jyske bank til større beløb. De veksler til markedskursen. Det koster et gebyr men det er af rimelig størrelse. Modtagerbanken har deres egen regler om gebyr for modtagelse af fremmed valuta.

    #116022
    AnonymForfatter

    Det skal jeg ikke gøre mig klog på.
    Jeg bliver normalt afregnet til 7,51 – 7,53 hvis det er Euro.

    #116062
    AnonymForfatter

    Tak for svar, men i mit tilfælde var det jo ikke min danske bank som tog noget særligt for overførelsen (35DKK) men derimod den udenlandske (75EUR i gebyr + 300EUR pga. kursforskel).

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.