Betaling af regninger i Sverige. Kender du en BANK der ?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86829
    AnonymForfatter

    Skulle der være en læser som kunne hjælpe mig.

    Hvis man f.eks. har en sommerbolig i Sverige vil det være praktisk at have
    en bankforbindelse der til at betale div. faste regninger, ejendomsskat, lys, varme osv. osv.

    Kender du en bank eller netbank som du kan anbefale i Skåne eller småland området ?

    Kender du en Dansk bank hvor mangn gratis kan foretage mindst 1 bankoverførsel fra Danmark til Sverige pr. md. ?

    På forhånd tak

    Allan

    #103866
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke at du kan få en dansk bank til at overføre penge til et andet land gratis. Kan oplyse, at du betaler 15 kr. i Sydbank og 20 kr. i Danske Bank for udenlandske overførsler til et andet EU-land, hvis du selv forestår overførslen via Internettet. Skandiabanken gør det “gratis", hvis beløbet modsvarer mindst 1000 danske kr., men til gengæld er kursen meget ringere end hos de 2 førstnævnte, idet de lægger godt 1% oven i middelkursen. Det vil med andre ord sige, at hvis du overføre for mere end 2000 kr., så er Skandiabanken meget dyrere. Ved en overførsel på bare 50.000 kr. er de således ca. 480 kr. dyrere.
    Om du kan åbne en konto i Sverige ved jeg ikke, men prøv at spørg i Internetbanken “Skandiabanken, som jo er en svensk bank. Og husk: Selv hvis du har en bank i Sverige, så skal du jo også betale for at få pengene overført løbende, medmindre du straks overføre et stort beløb, som jo så ikke vil få nogen synderlig rente af.

    #103870
    AnonymForfatter
    #103882
    AnonymForfatter

    Nordea kan gøre det gratis én gang om måneden, hvis du etablerer en fast aftale. Oprettelse af konti i Sverige er de også behjælplige med, ligesom kort og netbank kan bestilles direkte fra en dansk filial.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.