Sæt dig i denne situration

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87907
    AnonymForfatter

    Hvad ville du gøre hvis du havde et møglån på 250000 kr betalte 3500 kr i mdr til en rente af 12 % og sidste rate er betalt d. 1.7 2019 , du har gjort alt arbejder alt det du overhovdet kan , udover at du også skal passe hus og 3 børn , smider alt ind på lånet alt det du kan undvære , du har hus men ikke nogen særlig fri værdi.
    Banken siger at de 12 % var jo renten da man optog lånet i sin tid , der må sgu være en anden mulighed eller ????
    kan man ikke låne dem på en anden måde , lyder mærkeligt ved det godt , men vi er ved at blive sindsyge der må da være en måde så afdraget kan sættes lidt ned kan man ikke låne dem over et liv 🙂 ?
    ønsker INGEN dumme kommentar , blot et råd

    #115410
    slashForfatter

    Skift bank.

    Evt. en internetbank.

    That’s it.

    Lægge lån om i dit hus mm og få afdragsfrihed er vel også en sidste option, den koster bare i begyrer til bankerne.

    #115412
    AnonymForfatter

    min bedre halvdel vil ikke have internet bank 🙁

    #115414
    MichaelForfatter

    Ja, afdragsfriheden er nok bedste bud på en løsning. Ret beset er i nogle dårlige bankkunder, da I kører økonomien lige til grænsen så I skal ikke forvente markedets bedste rente. Lånet er dog så stort, at omkostningerne ved afdragsfriheden nok vil kunne blive tjent hjem i form af bedre renter/kortere løbetid.

    #115416
    NultopskatForfatter

    Selvom du opfatter det som noget møg, så er du en god kunde for banken, du har stor gæld, sikkerhed og betaler en høj rente til tiden.
    Prøv at tale med andre banker, hvis de 250.000 er uden sikkerhed kan du nok ikke få renten så langt ned, men jeg tror at nogle banker vil se muligheden ved dig som kunde.
    Der er jo sikkert også et banklån i huset, måske kan renten sænkes på det lån ?

    #115418
    AnonymForfatter

    ja jeg opfatter det som noget møg , er skide irrerteret over at det er sådan som det er, de penge kan man jo godt bruge til noget andet. Men ok er selv skyld i det:)
    vores bank vil vil låne os penge , da vi pt er ved at ombygge på huset og har 300000 kr til at renovere for.. så friværdi er der næppe noget af.
    Hvad F…… gør vi får at få luft i økonomien ?
    afdrags frihed kan det betale sig ?

    #115420
    AnonymForfatter

    vi har en husstands indkomst på 500000 kr om året , budgettet lyder på 7500 hver 14 dag hvoraf de 1750 kr er det åndsvage lån det er sgu sur røv.
    Har snakket lidt med banken om afdragsfrihed , men de siger at det er ligesom at pisse i bukserne

    #115422
    slashForfatter

    Jeg hat ét god råd til jer. Kontakt en bankmægler! Se http://www.bankmaeglerne.dk/bankmaeglere.html Og så vidt jeg ved, koster en bankmægler kun noget HVIS han kan spare penge for jer!

    DO IT.

    #115424
    MichaelForfatter

    Hvis banken decideret har frarådet jer afdragsfrihed, så er det direkte elendig og misledende rådgivning (og i strid med retningslinierne for bankrådgivning). Det kan kun skyldes, at de tjener fedt på jeres dyre lån og derfor helst ikke vil slippe det. Det er IKKE som at p…. i bukserne, da I jo afdrager den dyre gæld istedet. Gæld er gæld – uanset om det er i boligen eller udenfor og det handler altid om at skaffe sig af med den dyreste gæld først.

    Hvis I eksempelvis regner ud, at I kan slippe af med den dyre gæld på 5 år ved at tage et afdragsfrit lån, så kan I jo roligt omlægge til et realkreditlån med 5 års afdragsfrihed – så passer udløbet for afdragsfriheden med sidste betaling på den dyre gæld.

    Fantastisk at man skal høre disse historier om dårlig rådgivning igen og igen – det er lidt rystende synes jeg.

    #115426
    AnonymForfatter

    De har decideret frarådet det , hun sagde da jeg spurgte hende ad at det var jo ligesom at pisse i bukserne at tage et afdrages frit lån… derfor er vi meget i tvivl om det er det rigtige.
    okay man kan jo sige at vi er selv skyld i det , fair nok , men er en rådgiver så ikke til for at rådgive en om det bedst mulige ??

    #115428
    AnonymForfatter

    endvidre syntes jeg jo når jeg regner frem , 3500 kr i mdr de næste 11 år det er 132 mdr gange med 3500 kr ialt 462000 kr ej det kan da ikke passe hva ? de 250000 kr er gæld hvad er resten (forvirret)

    #115430
    MichaelForfatter

    Ja, resten er jo renter+evt. gebyrer. Med en restgæld på 250.000 og rente på 12% betaler I knap 30.000 i renter alene. Det er så de første 8½ måneds ydelse – resten er afdrag på lånet.

    Læg om til afdragsfrihed hurtigst muligt og få bugt med den dyre gæld på den måde.

    #115432
    slashForfatter

    Ja, eller prut om renten med banken. 6,5% burde være muligt!

    Eller brug en bankmægler som jeg skriver!

    #115434
    AnonymForfatter

    Det er ikke muligt at få renten ned på 6,5 % , da det er et “forbrugslån" siger banken at ordet i sig selv jo siger at der ikke er nogen sikkerhed for dem

    #115440
    fk2001Forfatter

    Og herefter

    “da vi pt er ved at ombygge på huset og har 300000 kr til at renovere for.. "

    Ak ja.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.