Udelukkes man som låner pga arbejdsløshed?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87893
    AnonymForfatter

    Hej

    Et basalt spørgsmål:

    Jeg har en arbejdsskade men kan ikke få hjælp til hverken førtidspension eller revalidering.

    Kan man overhovedet ikke låne på nettet til at komme videre? Nogen steder? Udover Fairrate.dk

    Kun svar uden arrogance ønskes.

    #115164
    fk2001Forfatter

    Det første långivere ser på er ens indkomst. Det er jo en forudsætning for at tilbagebetale lånet. Det behøves ikke at være fra arbejde så længe det er en stabil indkomst. Dog tror jeg nok de fleste långivere vægter lønindkomster højre end passive indkomster.

    #115184
    AnonymForfatter

    Har du prøvet at sende nogle ansøgninger? Hvis hurtiglånene afviser dig, skal du ikke nødvendigvis fortvivle. Den indledende kreditvurdering bliver vist ofte foretaget af en computer, hvor du kan risikere at få et afslag i din mailbox inden for 1 sekund, fordi du f.eks. tjener under 200.000, ikke har fastnettelefon eller lignende meget firkantede kriterier.

    Så må du i stedet ned i din bank, og tale med et menneske. Hvis du ikke er i RKI er det nok der du har størst mulighed, det er bare med at aftale en tid, og møde op med et budget. Hvis du tilmed har bare en minimal opsparing, hvor du over en periode på f.eks. et halvt år har vist, at du kan spare 500 kr. om om måneden, så burde du være godt på vej til et lån eller måske en kassekredit.

    Men hvis du beder om at lån til at “komme videre" for vil de nok studse noget over det. For hvad dækker “komme videre" over? Det er vist sjældent at nogen kommer “videre" med deres liv ved at gældsætte sig, tværtimod. Så må jeg spørge, hvad formålet med lånet er, mere konkret?

    #115186
    AnonymForfatter

    Har du prøvet at sende nogle ansøgninger? Hvis hurtiglånene afviser dig, skal du ikke nødvendigvis fortvivle. Den indledende kreditvurdering bliver vist ofte foretaget af en computer, hvor du kan risikere at få et afslag i din mailbox inden for 1 sekund, fordi du f.eks. tjener under 200.000, ikke har fastnettelefon eller lignende meget firkantede kriterier.

    Så må du i stedet ned i din bank, og tale med et menneske. Hvis du ikke er i RKI er det nok der du har størst mulighed, det er bare med at aftale en tid, og møde op med et budget. Hvis du tilmed har bare en minimal opsparing, hvor du over en periode på f.eks. et halvt år har vist, at du kan spare 500 kr. om om måneden, så burde du være godt på vej til et lån eller måske en kassekredit.

    Men hvis du beder om at lån til at “komme videre" for vil de nok studse noget over det. For hvad dækker “komme videre" over? Det er vist sjældent at nogen kommer “videre" med deres liv ved at gældsætte sig, tværtimod. Så må jeg spørge, hvad formålet med lånet er, mere konkret?

    #115202
    AnonymForfatter

    Hej

    Tak for dit konkrete og fine svar.

    Jeg pådrog mig en arbejdsskade som 16 årig arbejdsdreng. Denne arbejdsskade kan man ikke se på mig. Det er en fysisk arbejdsskade.

    Når jeg taler om at komme videre taler jeg om at jeg har opdaget et talent indenfor webdesign/support

    At komme videre er altså:

    Via revalidering at tage de sidste fag henimod en komplet uddannelse og job

    Eller

    Via lån at tage de sidste fag henimod den samme uddannelse og job.

    Fakta:
    Kommunen er utroligt langsom og vage i deres sagsbehandling af revalidering

    Derfor

    Ønsker jeg at tage et mindre lån under 10000 kr. Min bank Nordea har lånt mig til uddannelse indtil nu. De ønsker ikke at låne mig mere til trods for at jeg er en god betaler.

    Man undrer sig.

    Spørgsmål: Tror du at jeg skal kalde mig studerende i stedet for arbejdsløs når jeg søger lån?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.