gældssanering, hvad så nu?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87885
    AnonymForfatter

    Hej alle! 🙂
    Vi kunne godt bruge lidt hjælp.

    Vi gik konkurs i 2001 med et par aps´er og endte med en gæld på 1.8 mill. Nu efter nogen år har vi fået rettet op og fået fast arbejde og fået gældssanering her i sidste uge. Vi er vildt glade for det:)

    Nu vil vi gerne i en ny bank og blive behandlet som normale folk igen.
    Når man har kvajet sig som os, står man som jaget vildt og der er
    ikke hul igennem til en rådgiver. Vi er idag hos Jyske bank, og det er efter vores mening ikke de flinkeste folk der findes.
    Vi er lidt onde i sulet på dem:)

    Sagen står nu, at jeg skal betale 560.000,- på 5 år. Min kone skal betale ca. 10.000,- som vi betaler meget snart. Dvs. at hun er totalt ude af rki m.m.
    Vi har idag et hus som vi gerne vil købe. Pris 960.000,-

    Drømme ønske for os er at komme i en bank hvor vi bliver behandlet godt, og at kunne købe hus.

    Er der nogen som har nogen forslag?

    Mvh.
    Mk&Ln

    #115068
    NultopskatForfatter

    Tillykke med din gældssanering.
    Nu er problemet kun at ingen kreditforeninger vil låne dig penge så længe du er registreret i RKI.
    Kan du lave en aftale med kreditor om at du betaler dine afdrag til tiden mod at blive slettet evt. efter et antal mdr.

    Jeg ved godt at dette ikke er det du helst ville høre men, hvis du søger alternativ financiering, så prøv at se TV, høre radio eller køb en avis. Der krise i supprime sektoren, dvs. folk der er mindre kreditværdige har meget svært ved at låne.

    Selv før denne krise ville din RKI registrering betyde at du skulle financiere huset med pantebreve til lav kurs. Sidste år gav det en overpris på 400.000 på et hus til 1 mill.
    Så giv tid, jeg lover dig at huse ikke stiger 40 % i løbet af de næste par måneder.

    #115070
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg har forstået gældssaneringen, så kræver det at man lever MEGET spartansk i 5 år.

    Jeg håber I finder en bank der behandler jer godt, men lad ikke kriteriet for om du føler dig godt behandlet være, at banken går ind for ‘nyt hus’-projektet. Den bank der fraråder et problematisk huskøb er osse din ven.

    #115072
    AnonymForfatter

    Betal jeres afdrag til tiden. Ellers forfalder gælden til betaling, HELE gælden. En gældssanering er en tillidserklæring, og der bliver IKKE set med milde øjne på manglende afdrag, og der er INGEN udnskyldninger.

    #115092
    AnonymForfatter

    Lone H!

    Hvorfor skriver du anonymt klokken 04:12? Sriv dog under Lone H!

    #115094
    AnonymForfatter

    hej mk&ln

    Vi har selv prøvet en gældssanering…(med andre beløb)…I er overhovedet ikke skyldige i noget som helst.. I har forsøgt at leve en drøm ud, vi gjorde det samme og har intet fortrudt.. Vi søgte i 3 pengeinstitutter før vi fandt “hjælp".."forståelse". Vi fandt en sparekasse som ville låne os til straksindbetalingen,vi slap derfor for de 5 år.. med forståelse fra vore kreditorer.., hvorefter vi startede på en frisk. Vi skal tilføje at vi havde en kanon advokat, men har i dag et pengeinstitut der bare har hjulpet os tilbage til livet. Vi har oplevet en fremgang i økonomien, en personlig optur for os begge og en fornyet tro på fremtiden. Vi vil gerne henvise jer til vores rådgiver, men det “kræver" at vi geografisk forstår hinanden da det er meget lokalt. i må gerne skrive på min private mail. jeg håber og tror på at denne tiltro ikke vil blive misbrugt af udenforstående da vi gerne vil hjælpe, men samtidig ikke misbruges til pladder.. rulle01@jubii.dk . Vi tales ved. mvh Rene`

    #115098
    AnonymForfatter

    Du skal bare vælge “anonym" i boksen “skriv indlæg som", så kan du vælge om du vil underskrive som anonym eller med dit alias.

    #115104
    AnonymForfatter

    Mange tak for hjælpen 🙂
    Ville lige fortælle hvordan det fungere og hvordan vi takler det.

    Det er rigtigt at økonomien er stram under saneringen.
    Vi er 2 voksne og 3 børn, hvor vores mindste har en sjælden genetisk sygdom. Der er noget tilskud, men også nogen ekstra udgifter på ham.
    Men det ser sådan ud at vi ca. har et rådigheds beløb på 8000,- pr. mdr. Vi bruger ca. 7000,-
    Vi har lavet et system med en slags dagborg hvor vi notere hvor meget bezin vi bruger pr. dag. Hvor meget vi har købt ind. Vi køre uge madplaner, og undgår langt hen af vejen impuls køb.
    Jeg vil ikke sige at vi lever dårligt, tvært imod.
    Mit arbejde har imødekommet mit ønske om flere arbejds timer. Så nu har jeg næsten 50 ekstra timer pr. mdr. som vi så spare op til ferier m.m.
    Min kone er på 80% tid, og kan ikke gå op i tid fordi hun hver fredag er med vores søn til behandling. Så hun er ikke nogen dovn hund:)
    Vi er heldig med at vi har muligheden for at tjene ekstra penge.

    Penge som skal betales i en sanering er 1 gang pr. mdr. de penge bliver sat ind på en konti som banken skal oprette til lejligheden og der bliver overført penge 1 gang pr. år til kreditore. For os første gang jan. 08.

    Mange tak til Rene. Vi har skrevet til dig:)

    Hvis nogen kender andre gode banker som er villige til at tage kunder, som har potentiale:) vil vi gerne høre om dem.

    Mvh.
    M&L

    #115168
    AnonymForfatter

    Hvis jeg var jer ville jeg holde ekstremt lav profil indtil gældssaneringen er gennemført med succes. Hvis I misligholder bare en betaling risikerer I det hele ryger på gulvet, hvorved I mister muligheden for gældssanering for evigt.

    Find en billig lejelejlighed hvor I kan komme gennem de 5 år på bedste vis. Herefter kan I købe drømmehuset.

    Jeg tror der er mange banker der vil acceptere jer som kunder, med den forudsætning, at i kun har indlån, dvs. ikke har kassekredit og lån af nogen art. Derfor vil øvrige banker formentlig heller ikke tilbyde jer kreditkort.

    Det skyldes at de sanerede kreditorer til enhver tid går forud for de fordringer I måtte stifte i jeres nye bank.

    #116710
    AnonymForfatter

    Hvordan er det med rådighedsbeløb når man får gældsanering.

    Hvad har man “ret" til pr. mdr.

    Er der fastsat et bestemt beløb for voksne og for børn og er beløbet til alle udgifter, så som tlf., benzin, børnepasning, afbetaling af resterende gæld, kost m.m.

    Kan man beholde sine ting, møbler, bil m.m.

    Hvorlang tid varer det inden man får gældssanering fra man søger?

    Håber meget der er nogle der vil svare…

    #146016
    AnonymForfatter

    Vi har nu fået tilkendt gældssanering (firmakonkurs), med bortfald af gælden, men vi kan desværre ikke finde en bank, der vi låne os tilkøb af hus, selvom det er meget billigt og vi vil ha et stort rådighedsbeløb. Det er lidt hårdt, at være komme videre, uden at kunne komme videre med vores liv…
    Nogle der kan gi nogle bud på, hvor vi kan finde en bank, der er til at snakke med???

    Tak. MVH. Mille

    #146026
    thsvForfatter

    Se det fra bankens side!
    I har en gang bevidst, ikke at kunne overholde en låneaftale!
    Banken er altså en finansierings-forretning, der gerne skulle have de udlånte midler retur!
    Vælg derfor at bo til leje istedet.
    Der er masser af fede, nyopførte boliger til en relativ billig mdl. leje, og I slipper for at tænke på, om priserne på boligmarkedet skulle falde.
    Glem alt om en ejerbolig, og nyd livet.

    #146028
    AnonymForfatter

    Hvis ikke du læste, så fik vi gældssanering pga en firma konkurs (en medarbejder tog røven gevaldigt på os, vi har vundet retsagen, men får aldrig pengene. nu 11 år siden.) Måske skulle du overveje, inden du er så “fornuftig" og bedømmer, om du ved HVORFOR mennesker søger og FÅR gældssanering…

    #146030
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig kan i ikke finansiere fast ejendom, når I er på gældssanering.

    Saneringsbetingelserne er jo netop sat så stramt, at I ikke har tilstrækkeligt med rådighedsbeløb til at kunne købe et hus.

    Et par uden børn skal i dag have et rådighedsbeløb på 9.500 kr. pr måned efter alle faste udgifter er betalt.
    Et par med 2 børn skal i dag have ca. 14.000 kr efter alle faste udgifter er betalt.

    Det ville være helt ekstraordinært, hvis I er blevet efterladt med et så stort rådighedsbeløb.

    Læs her hvor stramt man kører folk:
    http://www.familieadvokaten.dk/Emner/6461.html

    #146034
    thsvForfatter

    Nej, jeg kan ikke læse, det du ikke har skrevet!
    Et firma går konkurs, måske pga. I selv trak for mange penge ud!

    Glem dog den ejerbolig, og nyd livet i lejet bolig, uden prioriteter, ejd.skat og vedligeholdelsespligt.

    For øvrigt skinner solen idag.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.