aktier

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87870
    AnonymForfatter

    Hej alle.

    Går lidt og tænker på om jeg skal kaste mig over aktiemarkedet.

    Ved bare nada om det.

    Hvor starter jeg og hvad gør jeg?

    Håber I kan hjælpe en nybegynder:)

    #114760
    AnonymForfatter

    Hvis du har penge nok til at sprede dine inveteringer så ville jeg kigge på euroinvestor – det er en fin side til det… Hvis ikke ville jeg købe investeringsforeninger…..

    #114762
    AnonymForfatter

    Det vil jeg prøve:)

    Har bla. fundet Nordnet.dk. Er der nogen der har erfaringer med dem?

    #114764
    AnonymForfatter

    Nordnet, E*trade og Saxo er alle anerkendte online handelsmuligheder med lave priser. Men som nybegynder ville jeg ikke finde det dumt også at overveje egen bank. De er dyrere og leverer ikke uvildig ‘rådgivning’, men hvis du ikke har så meget at investere for i starten, så er den investeringsforening de sikkert vil anbefale måske ikke så dum alligevel. Du kan altid når du får lidt rutine gå mere selvstændigt på en af online handelsmulighederne.

    #114766
    AnonymForfatter

    EJ, JEG FRARÅDER LIGE PT. NOGEN AT GÅ I AKTIER, ELLERS ER NORDNET UDMÆRKET.-

    #114768
    AnonymForfatter

    Henning (11) >> du vrøvler – http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?id=1199

    jesper#1 >> Aktiemarkedet er desv. OGSÅ fyldt med med tip og råd som man kan ignorere – og ikke alle lyder så dumme som Henning (11)’s.

    Men tag det hele med et gran salt. Det er faktisk langt hen ad vejen sådan, at enten er anbefalingerne en enkelt mands mening, og så er der ikke meget der taler for at det rent faktisk er fornuftige anbefalinger. Eller også er det en udbredt opfattelse, og så ER kurserne allerede justeret under hensyntagen hertil, og anbefalingen er dermed bortfaldet.

    #114772
    AnonymForfatter

    jeg taler af erfaring.- trenden er på vej nedad, ellers gå i schort, men det er vel ikke noget for en nybegynder+

    #114774
    AnonymForfatter

    Det er min mening at trenden er ned.- men at markedet for aktier farer op og ned i øjeblikket, jeg har tjent mange penge på aktier i de seneste år. men i år er det ubestemmelig,- så mit råd til nybegynder, klap hesten vent lidt, og benyt Nordnet når du starter.
    år 2005 holdt jeg over 200 % af et investerede beløb i 2006 ca 85 i 2007 et stort 0. så vær forsigtig

    #114776
    AnonymForfatter

    Kan jeg ikke bare starte i det små og købe for 200kr af f.eks 5 forskellige aktier og så se hvad der sker.

    På nordnet.dk kan man jo købe for en 20’er. Så er risikoen jo ikke stor, men man får stadig følelsen af at vinde noget.

    #114778
    AnonymForfatter

    Ja, du kan købe for 20 kr og sælge for 30, så hvis aktien stiger mere end 25% (50 kr) er der chance for gevinst.

    #114780
    AnonymForfatter

    chance for gevinst? Der burde da være gevinst hvis man køber for 20kr og sælger for mere end det..? Så enkelt er det måske ikke?

    #114782
    AnonymForfatter

    Henning(11): schort eller chok? Man skal lære at kravle før man kan gå, og måske skulle du lære at stave til short før du vejleder nybegyndere.

    Vi kan ikke bruge din selvtilfredshed til noget og dine nuancerede påstande om viden om fremtidig udvikling hverken hjælper dig eller får kursen på dine obligationer til at stige.

    #114784
    AnonymForfatter

    Tjekkede lige deres kurtage-satser: Introtilbud – ‘minimum 19 kr’, efter tre måndede ‘minimum 29 kr’.

    Hvis du taler om poster på kr 200:

    Køb aktier for 200 kr + kurtage 19 kr = betal 219.
    Sælg de samme aktier for 248 kr (24% kursgevinst) og få udbetalt 248 kr minus kurtage 29 kr = 219 kr.

    Var aktien steget med mere end 24%, så var der profit til dig. Alt andet er tab. Det er sjældent at een aktie stiger så meget på et helt år, men det sker da. Sandsynligheden for at fem aktier i snit stiger 24% er meget ringe.

    Regnestykket ville naturligvis se bedre ud hvis du handlede for nogle større poster. Hvis du virkelig VIL starte så småt op, så er din risiko begrænset af den beskedne investering (kan du f.eks overleve økonomisk med et tab på halvdelen af din samlede investering på 1000 kr?). Først når det er større beløb kommer det med ‘risikospredning’ ind. Så er det en god idé at sprede sig på forskellige papirer, brancher og lande.

    #114794
    AnonymForfatter

    http://www.penge.dk findes der en letforståelig guide til investering, som med fordel kan læses, hvis man ved nada om emnet.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.