Boligindskud RKI

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87826
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg er en fyr på 23 som står og mangler ca. 25.000 til et bolig indskud da jeg er ved at flytte fra Roskilde til Randers, men kan ikk låne nogle steder da jeg er i rki. skylder ca 120.000 i alt, og har kun et deltidsjob, så har ca. 7.´000 udbetalt pr.md.
    Hvad gør jeg, nogen som kan komme med nogle gode idér til hvordan jeg hurtigt skaffer de penge til bolig indskud? er villig til at låne af hvem som helt!!!
    har du en seriøs lånemuligheds idé så send mig gerne en mail: Jesper_wengel@hotmail.com

    #114318
    AnonymForfatter

    Hej Jesper

    Du skal tale med kommunen i den by du gerne vil flytte til. De kan måske hjælpe dig med kaution for lånet, og det accepterer de fleste banker som sikkerhed til trods for RKI. Det fungerer således at kommunen garanterer for lånet, dvs hvis du ikke betaler så indfrier kommunen lånet i banken. Så vidt jeg ved skal det være almennyttigt boligbyggeri, så de har anvisningspligt. Held og lykke

    #125152
    AnonymForfatter

    Hej jesper..

    Vi står i det samme problem min familie og jeg.. så ville høre om du havde fået nogle ideer til hvad man kan gør…
    Håber du har nogle ideer til dette problem for ellers ender vi på gaden og det nok ikke så sjovt med to børn.

    med venlig hilsen

    helene

    #125154
    AnonymForfatter

    Banker og finansieringsselskaber er totalt lukket land for jer, med mindre I kan stille fuld sikkerhed for lånet.

    Prøv om I kan låne pengene af venner og familie.

    Hvis ikke I kan det, kan i ansøge kommunen om at yde “kommunal bankgaranti". Det skulle ikke være noget problem at få, såfremt I har en indkomst under et vist niveau og samtidig ikke tidligere har fået indskudslån ved kommunen, som I ikke har betalt tilbage.

    Jeg er dog ikke lige klar over hvordan sagen stiller sig, når man flytter mellem kommuner.

    #125156
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar og ved godt at der er ingen der vil låne penge til sådan nogle som OS..

    seriøst du har da bare ingen respekt for andre mennesker hvad er det for noget at skrive “sådan nogle som jer"

    Du får det til at lyde som om vi er af en anden art eller som om vi er nogle dårlige mennesker. du kan da ikke vide hvad grunder er til at man står i rki….

    Men tak for hjælpen.

    #125160
    AnonymForfatter

    Nu er du simpelthen ikke fair!

    Jeg bruger ikke på noget tidspunkt formuleringen “sådan nogen som jer", det er noget du selv læser ind mellem linierne.

    Jeg pointerer blot, at den finansielle sektor styres ud fra et regelsæt, som gør, at banklån og lån i finansieringsselskaber er lukket land for jer.

    Det er ikke sagt i mangel af respekt for dig som menneske, og det er ikke sagt nedladende!

    Bankerne kender ikke årsagen til I står i RKI, og bankerne ønsker ikke at kende årsagen til I befinder jer i RKI.

    Bankerne har en klar brancheaftale, hvoraf det fremgår, at Danske Banker ikke låner ud til RKI-registrerede. Så simpelt er det! Det er et OBJEKTIVT KRITERIUM, som ikke har noget med din subjektive situation at gøre.

    Så lad være med at tage det som et personangreb. Jeg fortæller dig bare hvordan verden er skruet sammen!

    #125162
    AnonymForfatter

    Kære Helene

    Jeg synes ikke, at generalen skriver nedladende, og jeg kan ikke se, at han skiver noget om “sådan nogle som jer". Generalen skriver bare, at folk i RKI ikke får lån hos banker og finansieringsselskaber – medmindre, der stilles betryggende sikkerhed – og det er der vel intet nedladende i, når det er den skinbarlige sandhed. Og kan en rki-registreret ikke få et lån i en bank eller finansieringsselskab, så må den pågældende jo finde på noget andet, der jo kan spænde fra alt fra et ekstra arbejde, lån af venner og bekendte m.v. Det nytter i hverfald ikke at skyde med skarpt mod dem, man ønsker at debattere med – for så må debattøren hellere lade være, hvis den pågældende ikke kan “tåle" at høre, hvad andre mener.

    Og som flere efterhånden skriver, så er jeg efterhånden også træt af at læse nye indlæg fra RKI-registrerede om RKI, netop da der reelt ikke er noget nyt i dem, idet andre indlæg i debatforummet omhandler det samme. Dette da spørgsmålene de sidste par år typisk har været: 1) hvordan en RKI-registreret får nye, større eller sammenlagt lån, 2) hvordan en RKI-registreret kommer ud af RKI, selvom der er gæld til RKI. Så inden folk i RKI skriver nye indlæg med de samme spg., så vil de med fordel kunne læse andre læseres kommentarer i tidligere debatindlæg.

    Med venlig hilsen
    Nuser

    #125164
    AnonymForfatter

    Det er da i øvrigt ikke noget galt i at skrive “sådan nogle som jer"

    Lån og kredit i bankerne er lukket land for sådan nogle som jer.

    Jeg er ligeglad med hvad der er sket førnend man kommer i RKI, er man i RKI så er man dårlig betaler (ikke dårligt menneske) og så er det vel fair nok at det er et lukket land.

    #125166
    AnonymForfatter

    Arh, man kan vel sige der sådan rent sprogligt/lingvistisk ville ligge en vis negativ afstandtagen i at bruge formuleringen “sådan nogen som jer". Men helt ærligt, så er vi altså også ude i flueknepperi.

    Det er nærmest ligegyldigt hvordan man prøver at forklare folk, at RKI stort set umuliggør enhver form for låntagning. Der kommer altid en eksplosion af hadefulde beskyldninger om man er umenneskelig.

    …. og med de utallige indlæg der kommer igen og igen, er der jo noget som tyder på, at RKI-registeret er uhyre effektivt til at forhindre det man i gamle dage kaldte “vekselrytteri", og det er vigtigt, hvis det danske kreditmarked skal fungere ordentligt og effektivt.

    Hvis man bare bliver ved og ved med at låne og låne, så ender det altid lige som Byrådssekretær Godtfred Lund i Matador, det hele braser sammen til sidst, fordi man ikke kan forrente lånet.

    Man bliver ikke bedre stillet ved at stifte ny gæld for at samle gammel gæld. Særligt ikke i lyset af at bankerne har en hovedregel om at forbrugslån max må have en løbetid på 5 år.

    #125446
    AnonymForfatter

    Uanset hvad og hvordan: RKI er pengemarkedets måde at indeksere folk i to grupper:
    1) Dem vi kan høste
    2) Dem vi ikke kan hive mere ud af og til h…… med dem.

    PS: General Prier er uden tvivl selv ansat i bankverdenen den lille trold

    #125448
    AnonymForfatter

    Til General Prier: Godtfred Lund lånte af kommune-kassen under den gamle borgmester og da der kom en ny borgmester og kasseeftersyn, ramlede det sammen for ham, var det ikke sådan…

    Til Anders JP og andre RKI’ere

    Folk der ikke kan finde ud af at økonomi-administrere deres penge, kan få hjælp af kommunen med tilbagebetalingspligt. Det var måske en mulighed, man kunne benytte sig af.

    Jeg kan kun anbefale at folk lægger budget i regneark, men det har RKI’ere vel aldrig lært eller har sovet i timen, sådan har det sikkert været, da matematik ikke havde interesse 🙂

    vh BoSol

    #125450
    AnonymForfatter

    Der er flere grupper, bl.a.:
    3) Dem der ikke lader sig høste, f.eks. fordi de vælger ikke at ville leve deres liv på gæld.

    Iøvrigt må det gælde, for alt gæld, at det gælder om at sikre sig de lavest mulige kreditomkostninger (pr. gældskrone og under de givne forudsætninger), IKKE AT SAMLE GÆLDEN, således, at der frigives flest mulige resourcer til bl.a. at “afbedrage" gælden.

    Fra min mislykkede undervisning ud i økonomiens verden, husker jeg følgende udsagn: Enhver gældsætning er forbrug nu på et fremtidigt forbrugs bekostning.

    Det gælder altså, at de påløbne kreditomkostninger ved at fremskubbe ens forbrug, reducerer ens samlede forbrugsmuligheder, over tid….

    For at forebygge indsigelser, det er et – alt andet lige – udsagn, der ikke tager højde for f.eks. værdistigninger på fast ejendom og investeringsgevinster etc.

    #125452
    AnonymForfatter

    styr dig nu lige helene.

    OP har skrevet 1 indlaeg paa mybanker og det er nu over 1 aar gammelt.

    Du graver det saa frem og forventer at han skal svare?

    Han skriver tilmed sin email hvis man vil i kontakt med ham, saa mon ikke det er klogere end at grave gamle, glemte indlaeg frem.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.