Skift fra Nordea – boliglån

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87824
    AnonymForfatter

    Er der nogle der har en anbefaling til at vælge ny bank. Jeg har i forvejen et realkreditlån i mit sommerhus og skal nu have et tillægslån på ca. 150.000. Jeg har ikke noget imod at skifte bank og selvfølgelig gerne til en billigere generelt, hvor de har nogle “lave/rimelige" renter på boliglån. Tilbuddet fra Nordea, er for dyrt og vil jeg ikke tage. Det kan ikke betale sig for mig at konvertere det eksisterende kreditlån, da det kun er på 375.000 og omkostnigerne dertil bliver for store (tror jeg).

    #114278
    AnonymForfatter

    Det er heller ikke nødvendigt at konvertere lånet for at få et tillægslån….. Hvis du kun har realkreditlån så er det stort set ligegyldigt, men det er svært at sige hvilke bank du skal vælge når du kun fortæller om dit realkreditengagement.

    #114280
    AnonymForfatter

    Ellers alm. forpligtigelser – lønkonto m. kredit (25.000) ingen anden gæld og kassekreditten er kun i brug ind imellem som sikkerhed. Dog sidder jeg i lejelejlighed og lånet skal bruges til mit sommerhus, hvilket gør jeg ikke kan afdrage med store beløb. Jeg bruger ikke banken synderlig meget i forhold til kontakten til dem, styrer det meste/hele over netbank og passer mig fint. Har kigget på skandiabanken (der har været meget på tale her *ss*) men er der noget med, de kun yder lån hvis de har 1.pant. (eller hvad det hedder).

    Jeg er i bund og grund ligeglad hvilken bank jeg har, sålænge mit lån, renter, gebyrer generelt er til den bedste pris. Synes jeg bliver mere og mere forvirret jo mere jeg kigger rundt….desværre

    #114282
    AnonymForfatter

    Hvad er dit sommerhus værd?

    #114284
    AnonymForfatter

    For 2 år siden blev det vurderet til 850.000, jeg går selv ud fra at få omkring 900-950 for det nu, hvis det var.

    #114286
    AnonymForfatter

    Så er det kun et realkreditlån du skal have.

    Jeg ville hvis jeg var dig tage et tillægslån i sommerhuset alt efter hvad du skal bruge pengene til så ville jeg tilpasse løbetiden dertil – skal du forbedre sommerhuset så tag et 30 års lån, skal du købe bil så tag et 10 års lån.

    #114290
    AnonymForfatter

    men er det ikke nogle store startomkostninger for sådan et “beskedent" beløb. Mener 1400+ 1,5% eller er det mig der ikke ser det hele i perspektiv. Pengene skal bruges til at betale et lån 110.000 ud hos noget familie,dvs et der ikke står i mit navn, men hvor jeg ikke vil have noget i klemme og til forbedringer på huset.
    Et forslag til bank er stadig velkomment…

    #114296
    AnonymForfatter

    Jo der er de omkostninger til staten på et realkreditlån. Derudover kommer der jo kurtage og andre omkostninger på lånet. Jeg tror ikke du slipper for pant i boligen, så ville det være et privatlån og der skal du betale meget højere rente og større oprettelsesomkostninger.

    Det er svært at anbefale en bank der passer til dig, jeg ved jo ikke hvad du ønsker…..

    Jeg selv klarer også det meste over nettet og har danske banks nye 24/7 pakke – den er jeg glad for og prismæssigt kan det konkurrere med basisbanken og skandiabanken.

    #114302
    AnonymForfatter

    I øjeblikket er der kun 1 god bank: Danskebank

    #114362
    AnonymForfatter

    Du kan i skandiabanken vælge at tage det der hedder et tillægslån, der har de ikke noget imod at ligge som 2.prioritet koster selvfølgelig lidt mere end deres boligprioritet.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.