Lån selv med RKI…..

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87820
    AnonymForfatter

    Hej allesammen

    Jeg har nu siddet og kigget indlæg igennem og noget undrer mig, især når man kigger på mybankers retningslinier:

    Mybanker.dk’s debatforum har til formål at fungere som et sted, hvor brugerne kan udveksle erfaringer og gode råd mm. indenfor det finansielle område. Det er derfor vigtigt, at der hersker en god omgangstone i forummet, således der er plads til alle brugere.

    Det er især det med erfaringer og gode råd indenfor det finansielle område…..

    Det undrer mig at næsten halvdelen af alle indlæg er om hvordan man kan låne selom man er i RKI eller at man ønsker at låne mere selvom man har en stor gæld man ikke kan betale…..

    Jeg kan simpelthen ikke sætte mig ind i den tankegang – hvorfor ønsker man at låne penge når man har bevis for at man er DÅRLIG betaler??? Hvorfor ønsker man at LÅNE FLERE PENGE når det allerede er gået galt én gang?

    Et råd kunne være at man simpelthen lader være at skrive sådan sludder på mybanker og tænker sig om inden man går til tastaturet, der er jo en grund til at der er noget der hedder RKI og at man skal betale sine regninger……

    Håber at dette giver anledning til en masse øv fra RKI’ere og andre med ubetalelig gæld så vi i fremtiden kan have et forum hvor folk med økonomiske spørgsmål ikke skal lede 700 sider med RKI spørgsmål igennem for at finde et svar på deres eget…. Jeg håber også at John Norden lader indlægget ligge så RKI’ere kan finde dette link…….

    Her er svaret til alle RKI’ere:

    http://www.experian.dk/Home/Forbruger/Sp%C3%B8rgsm%C3%A5l%20og%20svar.aspx?sc_lang=da

    husk evt. at slette mellemrummet i linket når det er kopieret.

    Sværere er det ikke.

    God regnvejrsdag!

    #114244
    MichaelForfatter

    Og jeg vil godt vædde med, at der er kommet nye “Hvor kan jeg låne selvom jeg ikke kan betale alligevel"-indlæg inden ugen er omme. Der er ingen grund til at give RKI-registrerede gode råd her, da det ikke er det de søger alligevel.

    Så ignorér hellere indlæggene og lad dem stå ubesvarede hen…

    #114248
    AnonymForfatter

    2. gang jeg er enig med dig i dag ;o)

    Men ja, det er utroligt ;o/

    #114394
    AnonymForfatter

    der kan være forskellige grunde til hvorfor man er havnet i rki, det kan være skilsmisse mm. jeg står selv i den situation at jeg er kommet i rki på grund af langt varig sygdom, og kunne derfor ikke varetage mit arbejde, som var som selvstændig, og fik derfor ikke nogen penge i næsten 6 måneder. hvor vi levede af min mands løn og det var meget svært når man også har 2 børn, min grund til at låne penge vil være at få betalt det jeg skylder ved rki, og komme ovenpå så mit liv igen kan komme til at fungerere, kan ikke være selvstændig når jeg står i rki, men ved at låne penge kan jeg starte på en ny. så lad vær med at sætte alle i boks som dårlige betaler der kan være mange grunde til det.

    #114422
    AnonymForfatter

    Mærkelig sammenhæng der er mellem folk i RKI og folk som skriver utroligt lange indlæg uden punktummer.

    Måsker er I endt i RKI fordi I åbenlyst er funktionelle analfabeter?

    #158688
    AnonymForfatter

    Jeg har i dag snakket med banken som mener der skal gå 1 år før de overhovedet vil gå med til et visa/dankort.
    Grunden: Jeg har lige været i RKI og de vil se at jeg ikke ender der igen.
    Så yderligere 1 år bliver jeg straffet. Synes det er noget pjat, de kan se på min opsparing at jeg sparer op hver måned og har overskud på kontoen og alle regninger er sat på min PBS og allievel så bliver man straffet.

    Så selvom jeg har kæmpet mig igennem, det der for mig har været den sværeste periode i mit liv, så bliver jeg endnu engang straffet. Har jeg ikke taget straffen én gang, ved at ende i RKI?
    Men man kommer åbenbart til at bøde for sine fejltagelser yderligere selvom man er ude af alt og har haft en sund og fornuftig økonomi i flere år nu.

    #158706
    thsvForfatter

    Stop dog den selvmedlifdenhed, og kom videre i dit liv.

    Banken er en forretning, og du har intet krav på et Visakort.

    Skift til en anden bank, hvis du er utilfreds med din nuværende bank….

    #158710
    AnonymForfatter

    Var en fejl at jeg lavede det indlæg der, så inden da så synes jeg du skulle SHUT IT, for du kender intet til min baggrundshistorie medmindre du har læst mit debatindlæg på forsiden!

    Igen hvis det er blevet opfattet som melidenhedsindlæg så tager I grueligt fejl! Jeg stillede spørgsmål og ønskede svar, råd og vejledning. Havde jeg vidst at jeg ville blive haglet ned, så havde jeg i den grad ikke skrevet herinde.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.