stor gæld

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #114210
    AnonymForfatter

    Bemærk, fjern mellemrum i link ovenfor.

    #114212
    Pernille (17)Forfatter

    Hejsa tak for linket og har også læst det, men kan ikke lige se hvad det skulle hjælpe desværre! vi har været på vores kommunen mange gange nu efterhånden da han ik kan varetage et job på fuldtid selv om han siger han godt kan og jeg er nød til at åbne hans post for ellers bliver det ikke gjort, hvis jeg ikke var her lignede det hele et bommet lokum, da han ik har overskud til at få gjort de bare daglige ting, han får medicin men tager den ikke, forstår ikke vores kommune hvorfor de ikke kan gå ind og lave en sag så han kan få noget hjælp, hans læge har godt nok sendt ham til samtaler på psykiatisk en gang om månenden, men hvad hjælper det når han ikke engang husker at kommer der selv om jeg siger det til ham. Det hele er bare ved at være for meget, jeg har selv problemmer med mig selv og går og venter på at høre fra kommunen ang flexjob/skånejob, men efter alt det kommune sammenlægning har de ingen sagsbehandler til at varetage disse sager i vores kommune, så der er ventetid, jeg har gået hjemme i et år nu. Jeg kan godt låne de penge som min kæreste skylder væk af banken, men tør ikke da jeg ved at han ikke betaler de månedlige afdrag. Nogle gange har jeg bare lyst til at pakke mine ting og skride, da det er for meget, men jeg holder jo af manden og hvis jeg smutter kommer han til at sidde på gaden igen, da hans familie ikke kan hjælpe ham, de ved ik hvordan de skal gøre det.

    #114214
    AnonymForfatter

    Drop ham og start på en frisk. Og få en god økonomi

    #114216
    AnonymForfatter

    Med 6700 udbetalt tror jeg ikke på du kan låne 200.000!!!!

    Ja, se og kom væk – han er ikke godt selskab!

    #114222
    AnonymForfatter

    Jeg synes ikke du skal bryde med din kæreste hvis du elsker ham, men bor i sammen? Hvis i gør og hans forældre betaler huslejen, er der jo ingen grund til at kommune hjælper (jeg mener… det er jo sådan de ser på det)
    Jeg synes du skal flytte fra ham så kommunen bliver nødt til at skride ind, hvis du har den mulighed.

    Mht. hans lån, er der desværre ikke nogle muligheder for lån – hvis en ny bank skal låne en kunde 200.000 + det løse til et forbrugslån, kræver de som oftes en indtægt på 400.000-500.000,-

    Desværre hænger indtægt og udgift jo sammen – og du har ret man kan ikke klippe håret af en skaldet, derfor ville jeg (hvis han allerede er registeret som dårlig betaler hos RKI) lade sagen gå i rette og lade dommeren erklære ham for insolvens det næste halve år, på den måde får i lidt luft

    Jeg ville også kontakte gaeld.com/Maria Berg for at høre om hun kunne hjælpe med at få kreditorene til at lade vær med at “stresse" jer og evt. finde en løsning, dette kræver stadig at i finder ud af at forøge jeres indtægt
    Alternativet er at leve med en kæmpe gæld – det kan altså lade sig gøre (selvom det bestemt ikke er fedt)

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.