Gebyr for overførsel til Udlandet

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87807
    AnonymForfatter

    Er lige blevet opkrævet 65 kr i gebyr af min bank for at overføre penge til Udlandet, for noget jeg har købt i Tyskland. Da jeg skrev til dem i Tyskland, at jeg avr blevet opkrævet 65 kr skrev de tilbage:

    We are every time astonished when customers from abroad write that the bank will take fee for a bank transfer within the EU, because an EU-standard-transfer is free of charge by law!

    Jeg søgte så lidt på nettet og fandt det her:
    http://ec.europa.eu/youreurope/nav/de/citizens/consumer-protection/bank-account/index_da.html

    For nylig har EU indført fælles regler, der betyder, at du kan foretage grænseoverskridende overførsler i euro til de samme gebyrer som den tilsvarende nationale betaling i euro.

    Må min bank så godt kræve 65 kr i gebyrer?

    #114040
    fk2001Forfatter

    Så er spørgsmålet så hvad det koster at foretage en transaktion i DK med euro. DK står jo (også) uden for den fælles valuta, så jeg tror ikke du kan bruge dette til ret meget. Bankerne opfatter nok stadig Euro som en udenlandsk valuta, og kan derfor tage gebyrer og valutakurser som det passer dem når vi køber noget i det store store udland (læs EU)

    #114042
    fk2001Forfatter

    Der skulle have stået “indenfor DK" i stedet for “i DK" jf. hvad der står i linket

    #114044
    AnonymForfatter

    Jeg har en konto i Dollars i Danmark, og der fik jeg sendt en check hjem fra udlandet i $ som gik direkte ind på min dengang nyoprettede dollarkonto. Det kostede ikke noget i gebyr, og da checken i forvejen var i dollars var der heller ikke noget vekselgebyr. Så det må da være det samme med Euro…Måske man så kunne nøjes med et vekselgebyr fra DKR til Euro….

    #114048
    AnonymForfatter

    Lur mig om ikke forbrugerrådet, ekstra bladet, fpn.dk osv. havde haft det fremme hvis det var ulovligt at opkræve gebyr for overførslen. Jeg tror desværre at det er fuldt lovligt……

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.