Visa stor forskel på vekselkurs

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87805
    AnonymForfatter

    Har lige været i Grækenland.

    Der brugte jeg to forskellige banker´s hæve automater. Jeg hævede 200 euro hver gang. I den ene bank kostede det 1520,- kr og i den anden kostede det 1811,- kr altså en forskel på ca. 290,-

    Dvs sige i den dyre bank kostede det ca. 9 kr pr euro og i den billige kostede det 7,5 kr pr euro.

    Jeg er lidt overrasket over den store forskel, så vil høre om der er nogen der ved om det er helt normalt at kursen svinger så meget fra bank til bank.

    #114010
    AnonymForfatter

    Det virker helt vildt – den danske krone er “hængt op" på euroen og kan maks svinge 2,5% (mener jeg det er)….

    #114016
    AnonymForfatter

    Det passer simpelthen ikke det der. For det første er kronen bundet til Euroen i det såkaldte ERM2-samarbejde, hvilket betyder et sving i i kursen på plus mines 2,25 (mener jeg). Dog bliver der lagt et tillæg til kursen når man bruger visa, hvilket er omkring 1 % når vi snakker om Euro. Det er ikke bankerne som finder den kurs, men er bestemt af VISA/PBS, hvilket betyder at kursen skal være den samme. Der er helt sikkert sket en fejl ved de to hævninger, eller også husker du forkert.

    Jeg ville kontakte din bank hurtigst muligt, og bede dem undersøge sagen – hvis du altså har ret.

    #114020
    AnonymForfatter

    Jeg husker helt sikkert ikke forkeret, har printet det ud fra min bank, og vil som i forslår kontakte min bank.
    Tak for hjælpen.

    #114028
    AnonymForfatter

    Sagen er opklaret.

    Min fejl !

    Undskyld !

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.