GOD ELLER DÅRLIG FORRETNING.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87797
    AnonymForfatter

    Vi har lige taget kreditforeningslån hjem gennem vores bank.
    Aftalen var at vi skulle have 2.650.000 kr i hånden efter alle udgifter, men desværre lavede banken en fejl så vi i stedet fik lånet på de 2.650.000 kr, hvilket resulterede i at vi fik mindre i hånden.
    Vi har snakket med banken og de erkender delvist, at det er deres fejl, da vi jo skrev under på papirerne, men de vil dog gerne gøre skaden god igen. Da de mener det koster for mange penge at optage et nyt lån og så er der noget med kursen ja så har de foreslået, at vi får et bolig lån gennem dem på 5,8% variabel rente, de vil så betale alle omkostningerne ved oprettelse af lånet. Vi kan selv bestemme, hvor lang tid lånet skal løbe, max. op til 30 år.
    Her står vi så, er det en god eller dårlig forretning for os??

    Lidt baggrundsinformation:

    Hovedstol på kredit forenings lånet 2.650.000 kr
    Udbetalt beløb fra kreditforenings lån: 2.500.000 kr
    Kursen på kreditforenings lån: 96,35
    Type af kreditforenings lån: Rentemax 5 %, 10 års afdragsfrihed
    Manglende beløb som vi skal låne i banken: 145.000 kr
    Renten i banken 5.8% variabel
    Lånets løbetid fra 0 til 30 år, det er op til os.
    Friværdi i bolig 2.000.000 kr

    Med venlig hilsen

    Susan

    #113904
    AnonymForfatter

    I skal presse dem lidt, se om i ikke kan få renten længere ned. Pga. Det er deres fejl. Tror ummidelbart at det ikke er et dårligt lån i har fået.

    #113906
    AnonymForfatter

    Med denne friværdi kan i sagtens handle med dem. Med et Prioritetslån fra en af de banker der har det.

    #113908
    AnonymForfatter

    sikke noget…..

    Jeg ville presse banken til at få lavet lånet om… Det kan godt være at det er dyrt – men for dem og ikke for jer… Hvad med i mellemtiden, hvem betaler det? Hvorfor ikke tage det samme lån som et tillægslån – hvis altså banken ikke ønsker at handle?
    Det er der jo friværdi til.

    #113910
    AnonymForfatter

    Gode råd

    Hvilket lån vil du så anbefale? Jeg ved nok hvad jeg ville have hvis det var.

    #113914
    AnonymForfatter

    Hvilket et ville du have?

    De har jo valgt et fastforrentet lån på den store del,så jeg ville vælge et prioritetslån til resten.

    Min pointe er bare at de ville kunne få samme betingelser med to lån som et, og banken betaler jo omkostningerne… Man må gå ud fra at banken har rådgivet korrekt og på baggrund af dette har de truffet valget at få ET lån og derfor skriver jeg bare at det stadig er en mulighed…

    Men altså JEG ville tage et prioritetslån for at få fleksibiliteten

    #113916
    AnonymForfatter

    Ja, du mener et 30 årigt 6 % lån kurs 99, ? Det ville jeg vælge. Men hvis man bliver boende de næste 30 år. Ville jeg ikke være bange for et 5% Trods kurstabet. Men Jeg ville også vælge Danske Prioritet.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.