kan det betale sig at sætte lån afdrag ned og købe en liglighed.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • søren77Forfatter
    Indlæg
  • #87779
    søren77Forfatter

    har en gæld på 240000kr afdrager med 7000kr, kan det betale sig at sætte den ned til 4000kr da min eks skulle betale det halve, men det har hun pt i råd til, og så købe en ejerlejlighed lippe for topskaten.

    tjener 425000kr + 2300 pr md for leje af dele lejlighed.
    udgifer ca 11000+7000kr til lånet.

    #113642
    NultopskatForfatter

    Den forstod jeg ikke, du slipper ikke for topskat ved at købe en ejerlejlighed, med mindre det er topskat på kapitalindkomst.

    Du kan købe en mindre erhvervsejendom, som du kan afskrive på, alternativt kan du deltage i såkaldte 10 mandsprojekter. Det sidste er afgjort en fordel, hvis du ikke har erfaring på området.

    Held og lykke med din kamp mod legaliseret tyveri.

    #113658
    søren77Forfatter

    vil købe en ejerlejlighed fordi jeg kan bruge rente fradraget, og så leje det ud.

    Hvad går det 10 mands projekt ud på?
    og hvor får jeg noget info om det?

    #113662
    NultopskatForfatter

    Rentefradrag indgår ikke i beregning af personlig indkomst, så du kan ikke modregne i mellem og topskat. Rentefradrag indgår kun i bundskat, kommuneskat, og sundhedsbidrag. Derved opnås en værdi på ca. 33 % afhængig af kommune. Det er selvfølgelig straks noget andet med positiv kapital indkomst, her kommer du naturligvis til at betale mellem og topskat.

    10 mandsprojekter er for folk, der ikke alene har økonomi til at købe en erhvervsejendom. Det er andelstanken igen, altså flere løfter i flok.
    Jeg vil ikke anbefale udbydere, men prøv at google.

    #113692
    søren77Forfatter

    ok, har kigget lidt på det 10 mands projekt, der skal man have en vis formue til, og min formue er minus.
    tak for hjølpe ellers..

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.