Prissammenligningers troværdighed

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87778
    AnonymForfatter

    Pt. har jeg konto i Djurslands Bank hvor jeg har en kassekredit på 1.000.000 og ca. 50% udnyttelse, med sikkerhed i huset og en rente på cibor + 1,5% dvs. pt. ca. 5,8. Når jeg taster mine fakta ind i “skift bank" med en forsigtig rente på 6% viser beregningen at jeg kan spare ca. 5000 om året ved at skifte til Morsø sparekasse. Nu har jeg bedt Morsø sparekasse om et tilbud, men de er noget dyrere. De tilbyder en rente på cyber + 2%, dvs. ca. 6,3. Hvordan hænger det sammen?

    #113594
    AnonymForfatter

    Fordi det er listepriser den sammenligner… Morsø kunne sikkert godt være billigere – det samme kunne alle andre banker, men der er nogled er vælger ikke at være det… Jeg ved at i Danske Bank er mindsterenten 5,55 og i nykredit 5,05 + bidrag på 0,5 der skal betales uanset om du bruger pengene eller ej…

    #113614
    AnonymForfatter

    Vil det sige at jeg ikke kan vinde ret meget ved at skifte bank?

    #113616
    AnonymForfatter

    Tja – det virker som en særdeles god rente du får! Jeg ville nok ikke tilbyde dig den højere…….ikke for at fornærme dig 😉

    Men det kræver et konkret tilbud fra en anden bank med præcis de samme vilkår som dem du har i dag for at svare præcist på dit spørgsmål!

    Du kunne jo ringe lidt rundt til de banker der står øverst på “listen".

    God fornøjelse

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.