Brug for lidt hjælp…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87777
    AnonymForfatter

    Hejsa, så I også kunne tilbyde vejledning ved bankskifte, er det sådan helt præcist ud fra ens egen økonomi?? Er nemlig under uddannelse og har et ahndicappet barn, som indtil videre har kostet mig tæt på 80.000 kr af egen lomme (kommunen er meget dygtig til at give afslag på alt der søges om hjælp til uanset klager osv, så “hænger" på dem…suk) Det jeg gerne ville vide er, hvordan jeg kan få mindre udgifter til gebyrer og renter på banklånet, da jeg pt betaler godt 10.000 kr om året i renter og gebyrer alene. Og det ville jo hjælpe gevaldigt på hverdagen, hvis de kunne minimeres en del. Desværre betyder en elevløn jo også, at man som regel skal betale mere netop i renter og gebyrer. Men findes der nogen banker, der alligevel kan tilbyde fornuftige renter til en som mig???

    Mvh Henriette

    #113584
    AnonymForfatter

    Man bliver nødt til at vide hvad du betaler til? Hvor stort er lånet og hvad er det brugt til? hvor meget betaler du om måneden osv.?
    Og hvor mange gebyrer er det det drejer sig om? Ved du hvor mange gebyrer du rent faktisk betaler?
    Og hvorfor betaler du gebyrer?

    #113588
    AnonymForfatter

    Lånet er som sagt 80.000 kr (banklånet, så er SU-lånet slet ikke regnet med) er som sagt brugt til at betale for de ting min handicappede søn enten have brug for (behandlinger) eller ting han ødelagde (for dyrt at kører over forsikring hele tiden). Betaler 1500 kr pr mdr og renten er pt 11.75 % og så er der håndteringsgebyr fra bank osv. Men tænkte på om der fandtes en måde hvorpå, man kunen få gennemgået økonomien og få gode råd, selvom man egentlig ikke har råd til at betale for den hjælp??

    #113590
    AnonymForfatter

    Hej HM (og Gode Råd)!

    Som du kan se i en tidligere diskussion har jeg nævnt prislabyrinten.dk – jeg arbejder selv i en bank – og derfor vil deres eventuelle succes teoretisk gå ud over mig, men på den anden side er jeg også forbruger og må vel have min egen mening.

    Til dig “Gode råd" har jeg faktisk været inde på siden nu og testet den – jeg stoppede dog før aftalen blev effektueret, så de har ikke scoret mig som kunde, men det virker faktisk som om de mener at have kapacitet og viden til at kunne forhandle med real, forsikring og bank – der er fx også stor fokus på gebyrer, hvilket bringer mig videre til dig HM…..Hvis du betaler mange gebyrer i dag, så kan du komme ned til mig i min bank, så kan jeg give dig bedre vilkår, men som jeg har læst og klikket mig frem til, så kan prislabyrinten.dk også levere varen til dig i form af et konkret tilbud og derved ikke blot en prissammenligning fra to bankers hjemmesider!

    Kort sagt – gebyrer kan altid forhandles ned, rentesatser kan altid forbedres – OG du kan forsøge selv, eller få andre til det for dig, fx prislabyrinten.dk

    #113592
    AnonymForfatter

    Du kan besøge en anden bank og se om de kan gøre det billigere… Jeg har ALDRIG hørt om en bank der tager håndteringsgebyr for et lån…
    Det du kan komme til at betale gebyrer for er låneoptagelse, kortgebyr, betale regninger i kassen osv. – altså når du beder om noget ekstraordinært….

    #113596
    AnonymForfatter

    Hej, har været inde på prislabyrinten, men synes den er lidt uoverskuelig….hvad er det liiige de gør?? Og hvor meget koster det?? Problemet er jo, at jeg først fra dec næste år vil få højere indtægt end elevløn….og lige med hensyn til de gebyrer jeg betaler nu, så laver jeg alt selv over homebanking og bruger stort set aldrig andet så minimalt hvad jeg egentlig ser til både min bank/rådgiver i virkelighedens verden:-)

    #113598
    AnonymForfatter

    Så har du nok ikke særlig behov for at få forbedret dine vilkår. Jeg læser og forstår det således
    1) de får dig til at fortælle dem hvad du har af forskellige ting, fx bank indlån og udlån og hvad du betaler i gebyrer
    2) så tager de dig og alle de andre der har lavet aftaler dér og kontakter bankerne og forhandler bedre priser på plads til dig og de andre kunder
    3) så betaler du 25% af det du spare på et år. Fx hvis du i dag betaler 1000 om året i gebyrer og de finder et sted hvor alt det du har idag er gebyrfrit, så sparer du 1000 om året i al evighed – prislabyrintens pris for at forhandle for dig er så 250 kr. = 25% af kr. 1000.

    …..det er min opfattelse, men jeg har jo kun testet “teoretisk" og har ikke fuldført aftalen, så jeg ved ikke om det sker helt således i praksis!

    Håber det er svar nok?

    #113600
    AnonymForfatter

    Læste dit sidste indslag som om du næsten ikke betaler gebyrer, men i første indlæg betaler du 10000 om året i renter og gebyrer?!

    Jeg vil da mene at du burde gå ned i din bank og slå i skranken! Forlang bedre renter og lavere gebyrer – det kan sagtens lade sig gøre! Eller tag din far med eller en anden der kan “tale for sig".

    Tænk hvad en forbedring til fx. 7000 om året betyder – 3000 – hvert år i de næste mange år!

    #113602
    AnonymForfatter

    Hvad betaler du så i gebyrer?

    Renten kunne godt blive lavere – meeen og jeg ved godt at jeg får på munden nu…. Du betaler godt og vel 500 efter skat om måneden i renter, hvis du kom ne på et realkreditlåns sats ville du betale 300 om måneden i renter – så det er ikke den store gevinst der ligger og venter på dig. Jeg ved at Danske Bank (som jeg selv bruger) har de nye kundepakker hvor du ikke betaler gebyrer og får et privatlån uden omkostninger til 9,1% hvis du er over 28 og 8,1% hvis du er under (henholdsvis 400 og 360 efter skat om måneden). Jeg mener at et privatlån til den rente og uden omkostninger og håndteringsgebyr er billigt…. Alternativt så er der netbankerne….

    #113604
    AnonymForfatter

    ok, så forstår jeg prislabyrinten og den har jeg ikke råd til!! Men hvor kunne det så tænkes at man kunne få et bedre tilbud bare ud fra min elevløn?? For desværre er der stadig ingen udsigt til, at kommunen vil dække ret meget i forbindelse med mit handicappede barn. Så da jeg heller ikke har mulighed for at ekstra job pga pasningsmuligheder, er dette efterhånden det eneste der kan spares gevaldigt på budgettet…alt andet undtagen det til junior er spændt indtil bristepunktet…jeg har eksempelvis ikke været til tandlæge i over et år og har ikke råd til at købe nyt tøj til mig selv (ikke engang det billige fra genbrugen!), så kan snart ikke se hvor jeg ellers skulle finde de penge….såderfor var det bare jeg tænkte om nogen her havde en god brainwave at ride lidt på:-)

    #113606
    AnonymForfatter

    Husk på at hvis du bruger prislabyrinten så er det 25% af det du sparer som de skal have… Så du har råd… Og læs lige mit indlæg om hvad det ville betyde for dig rent rådighedsbeløbsmæssigt at finde en bedre rente… ;o)

    #113608
    AnonymForfatter

    HA – turde ikke skrive det af frygt for at blive taget for at være en af deres støtter! 25% af det du sparer er jo noget alle har råd til – de skriver også at hvis de IKKE finder et bedre tilbud til dig er det GRATIS – så umiddelbart ingen risiko!

    Men uanset hvad – håber du finder en vej ud af kaos’et!

    Held og lykke

    #113610
    AnonymForfatter

    Ja, rådgiver jeg har luret dig ;o))))))

    #113612
    AnonymForfatter

    Det var dig der skrev det – ikke mig! Jeg har lagt kortene på bordet og sagt jeg arbejder i en bank…..

    God søndag aften….hvad der måtte være tilbage af den!

    #113618
    AnonymForfatter

    hmmmm, at have råd til noget forudsætter jo ligesom at man har pengene lige nu og her….eller hvad?? Anyway, på rent dansk: kan det så betale sig at skifte bank eller ej?? Synes nemlig bare, at det er mange penge i renter m.m. (OG så SU lån oveni!!)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.