Leder du efter bedre renter på din opsparing?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #87766
    ahkForfatter

    Ha ha! Bedst som jeg har sendt min ansøgning om oprettelse af konto adsted til Northern Rock, ser jeg denne annonce på MB:

    “Leder du efter bedre renter på din opsparing?…Hvis du har over 400.000 kr. til rådighed kan du sætte dem i udbud på Mybanker.biz, hvor bankerne konkurrerer om at give dig højst mulig rente."

    Nu er mit spørgsmål til jer derfor, om nogen har hørt om en aktuel bedre forrentning på indlån uden opsigelse end NRs 5%?

    Mvh
    AHK

    #113358
    ahkForfatter

    Doh! Jeg skulle have kigget ordentligt efter! Der står jo hvad den aktuelt højeste rente er: 5,30% Spørgsmålet er så bare, hvilke betingelser der knytter sig til denne forrentning (fx opsigelse)?
    Mvh
    AHK

    #113362
    AnonymForfatter

    Du bør kende begrebet ‘aftaleindskud’, som er det mybanker.biz beskæftiger sig med. Jo, det er typisk en slags ‘opsigelse’ – at man forud for indskud aftaler perioden.

    #113366
    ahkForfatter

    Hej Henrik
    Tak for dit indlæg. Jeg har nu kørt demoen, og kan se princippet i at man selv vælger i hvilken periode man vil udleje sine penge. Det er alletiders ide. Som sagerne står, er jeg nu godt tilfreds med 5% hos NR uden opsigelse.
    Mvh
    AHK

    #113378
    AnonymForfatter

    Du har jo ikke over 400.000 lille mand.

    #113380
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke hvor høj ahk er. Muligvis er han/hun lille. Men jeg ser tydeligt af indlæggene at Lone H ikke er noget stort menneske. Men måske lærer hun en dag at overveje hvad hun vil med sine indlæg.

    Aftaleindskud er ikke begrænset til ‘minimum 400.000’ – det er kun mybanker.biz der er. Jeg har lidt undret mig over hvorfor man skulle betale 30 kr for at få et tilbud – er det ikke ret nemt at sende en mail til 5 banker?

    Men det der er interessant er jo at let tilgængelige NR med sine 5% kommer ind og snupper en meget stor del af de indskud der tidligere krævede at man var professionel eller havde lidt mere hår på brystet end hr og fru småsparer.

    #113386
    RedaktionenForfatter

    Kære Henrik

    Vi opkræver et mindre gebyr for at undgå, at nogen bare spørger på “Anders Ands" fantasi-milliarder. Det skal jo nødigt være sådan, at der er nogen, der bare misbruger en bank-medarbejders tid, hvis en henvendelse ikke er ment seriøst.

    Du har helt ret i, at folk da selv kan spørge – men via http://www.mybanker.biz får forespørgeren et svar (fra pt. 15 banker) indenfor 2 banktimer (på en ekspeditonsdag) på en henvendelse. Og svaret er altid en rente, der er markedsrenten. Desuden så er det nemt for enhver at bruge http://www.mybanker.biz, og der skal ikke bruges særlig meget tid på det. Desuden kan forespørgeren bl.a. tilmelde sig en SMS/e-mail-ordning, der varsler, at der er “tikket" et svar ind fra en bank. Og så logger forespørgeren sig bare ind på http://www.mybanker.biz og ser svaret fra banken/bankerne.

    Yderligere kan folk læse om den enkelte bank på http://www.mybanker.biz og se de seneste regnskaber fra de tilmeldte banker. Således kan folk hurtigt se hvilken bank, som de betror deres penge til i en eller anden periode. Selvfølgelig kan folk selv lede efter oplysningerne andetsteds, men på http://www.mybanker.biz ligger alle oplysningerne samlet et sted (nemt og overskueligt).

    Reglen om de 400.000 kr. skyldes, at bankerne som hovedregel ikke tager imod aftaleindskud på mindre beløb. Er beløbet mindre, så vil kunden blive bedt om at anvende et af bankens almindelige indlånsprodukter. Der er naturligvis altid afvigelser – men det forekommer sjældent. Således har vi fundet det rigtigst at anvende et mindste beløb, som vi ved, at forespørgeren kan få som et aftaleindskud.

    Men vi lytter gerne til gode råd fra vores brugere – da vores services jo netop er til for dem. Så hvis du har ting, som du synes, at vi skal gøre bedre, så kontakt os endelig. Vi er faktisk meget glade, når vi modtager mails fra vores brugere. Kontakt os på 70207232 eller på info@mybanker.dk.

    Og så vil vi snart lancere en ny version af http://www.mybanker.biz, da den nuværende site trænger til at blive ”peppet op”. Og vi har i den anledning lyttet til vores brugere, der har sendt os mails med diverse ønsker.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Direktør/Partner

    #113398
    ahkForfatter

    Hej Elisabeth
    Jeg er ny bruger her på sitet. Der er par ting vedr. selve sitet som trænger sig på, føler jeg. 1. Det er irriterende at skulle logge ind hver gang man skriver et indlæg. 2 internetadresser hyperlinkes ikke. Er der planer om at opgradere dette?
    Mvh
    AHK

    #113400
    ahkForfatter

    Hej Henrik
    Ja, jeg er enig. Som jeg læser det, er der ikke rigtig nogen konkurrence i forhold til NRs 5% uden opsigelse, dvs. for så vidt som alternativet hedder 5,3% med aftaleindskud.

    Mit ønske i forhold til MB vil blot være altid at tydeliggøre de attraktive alternativer der måtte eksistere. Således er det en stor forbedring at MB nu er blevet udbygget med kategorien opsparing.

    Orv, i øvrigt – jeg burde have nævnt det i min post ovenfor (med adresse til MB) – hvad angår bedømmelsen af de forskellige banker bør det fremgå hvor mange brugere der har afgivet en given bedømmelse. 4,5 stjerner fra 2 brugere er ikke særligt tillidsvækkende, hvorimod 4 stjerner på basis af 1000 brugeres vurdering er langt bedre, jf. fx Amazons brug af stjerner.

    Mvh
    AHK

    #113406
    RedaktionenForfatter

    Kære ny bruger

    Ad. 1. Jeg forstår ikke helt nr. 1 (men forelægger det for vores it-chef). For blot du er logget ind, så burde du kunne skrive alle de indlæg, du vil, uden at skulle gen-logge ind.

    Ad. 2. Det er kun de finansieringsselskaber, realkreditinstitutter og banker, som vil have et direkte link til deres sites, som der er opsat links på. Det samme gør sig gældende for informationsboksene. Det betaler de forskellige långivere et mindre fee for. Det er en af måderne, som vi får Mybanker.dk til at løbe rundt på, da vores medarbejdere jo også skal have løn, og vi har faste regninger som alle andre. Og vi vil ikke plastre vores site til i banner-annoncer, da det (synes vi) vil gøre sitet “rodet". Jeg håber, at du kan forstå vores valg, hvorfor vi ikke bare vil sætte hyperlinks på.

    Og så en lille anmodning: Hvis du har noget – du gerne vil spørge om, så vil jeg meget pænt bede 🙂 om, at du enten ringer eller e-mailer til mig (eller en af mine kollegaer). Det er fordi jeg personligt ikke gennemlæser alt i vores debatforum, og du skal jo netop have et svar på det, du spørger om. Jeg vil således blive ked af det, hvis du tror, at jeg ikke vil svare på spørgsmål. Det gør jeg altid, når jeg får mails.

    Mange venlige hilsner
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    Dir./Partner
    ea@mybanker.dk

    #113418
    ahkForfatter

    Hej Elisabeth
    Mht. 1 så handler det om muligheden af automatisk at logge på efter at computeren har være lukket. Jeres it-chef vil vide hvad jeg mener. Mht. 2 er det noget helt andet jeg har i tankerne. Se internetadresser skrevet her på forumet, typisk links til andre tråde. Det vil være brugervenligt om de var hyperlinkede således at man ikke skal copy/paste dem ind i browseren.
    Tak for invitationen til at kontakte MB direkte. Jeg har dog fortsat kommentaren her for at opklare misforståelserne i deres kontekst.
    Mvh
    AHK

    #113428
    RedaktionenForfatter

    Kære AHK 🙂

    Jeg siger til vores it-chef, at han lige skal kigge på nr. 1 og 2. Jeg kan godt forstå, at du skrev det her, for nr. 2 vil ellers ikke give mening. Jeg kan godt se nu, at jeg mis-læste nr. 2.

    Men tusinde tak for indsparket :-).

    Mange venlige hilsner
    Mybanker.dk

    Elisabeth Arendt
    ea@mybanker.dk

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.