Familielån…

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87757
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Står overfor et huskøb sammen med min kone, og nu har jeg tilfældigvis en dejlig mormor der meget gerne vil sponsere dette projekt.
    Min mor er død, så jeg står til direkte arving sammen med mine to mostre. Det vurderes der ligger ca. 6-800k i den arv. – penge, som står i hendes hus, og min mormor har nu foreslået et par forskellige muligheder:

    1: Vi tager et lån på 500k i hendes hus. Vi betaler alle omkostningerne af lånet, som så bliver nedskrevet med det hun må give mig årligt (er det 50-60k?). Dette fraråder vores bank dog, da de vurderer det vil være samme udgifter som hvis vi tager lånet hos dem. Men det skal de vel også sige, da de står til at miste forretning.

    2: Min mormor går i banken her og nu, og hiver 200k fra huset i et lån hun selv financierer (eller vi financierer indirekte). Men den bliver vel svær at komme ud af overfor skat? Hun må vel ikke bare give os 200k sådan uden lige? Min kammerat mener vi evt. kan lave et dokument der beskriver det er et privat lån, som afdrages med det hun må give mig årligt. Kan dette lade sig gøre, og i givet fald hvordan? Kender I til andre alternativer?

    Mvh, og på forhånd tak.

    -H-

    #113218
    fk2001Forfatter

    Her er lige et link til hvordan dette fixes 🙂
    http://www.familieadvokaten.dk/Emner/616.html

    Om det ændre noget hvor långiveren (mormor) skal ud at låne pengene for at financier foretagnet, ved jeg ikke. Det ville nok være klogt lige at undersøge om dette evt. kunne opfattes som “et eller andet" hos $kat.

    Ud over de 55.300 som mormor kan forære dig, kan din kone modtage 19.300 kr/årligt. Dette så jeg lige et andet sted på familieadvokaten. dk

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.