Del gælden med tidligere samlever

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Gæld efter paapirløst skilsmisseForfatter
    Indlæg
  • #87756
    Gæld efter paapirløst skilsmisseForfatter

    Hej,
    Min tidligere kæreste og jeg gik fra hinanden for 3 år siden. Vi havde et hus og lidt klatgæld sammen. Da vi solgte huset fik vi desværre ikke nok for det og restgælden er derfor vokset sig lidt stor.
    Kreditorerne er ikke villig til at indgå en aftale hvor jeg afdrager på min halvdel af gælden men holder fast i, at vi hefter solidarisk. Jeg har hverken muligheden eller viljen til at betale for min tidligere kæreste. Hvor og hvordan finder man en bank der kan forstå at jeg ikke er en dårlig betaler (trods min rki registrering) og er villig til at hjælpe en på vej. Hvorfor er der ikke et alternativ til gældssanering hvor staten eks. kan tilbyde et lån så man kan komme videre. Det offentlige skal jo nok sørge for at få deres penge. Er der en herinde der evt. har et forslag til hvordan man kan komme videre eller er der en bank/finansieringsselskab der er villig til at hjælpe.

    Jeg skal til sidst tilføje at jeg 5 gange på 2 år har forsøgt at indgå et forlig. Jeg har haft 2 advokat firmaer, 1 økonomisk rådgiver og 2 gange skriftlig selv prøver ar finde en løsning. Advokaterne siger ar jeg bare skal læne mig til bage nyde livet og bruge de penge jeg gerne vil betale gælden med til at få et ”lækkert” liv, at der nok skal komme en dag hvor kreditorerne bliver sultne nok til at vil samarbejde. MEN det er ikke den udvej jeg ønsker. Jeg vil gerne betale, men bare kun den del der er min.

    Håber der findes lidt hjælp i dette forum

    Mvh

    Lars

    #113186
    MichaelForfatter

    Der er ikke noget der hedder “din del af gælden" når man optager et lån med 2 debitorer. Så hæfter begge parter 100% for hele gælden. Mange begår den fejl at tro at gælden deles 50/50, men sådan spiller klaveret altså ikke.

    #113188
    Gæld efter paapirløst skilsmisseForfatter

    Jeg er godt klar over hvordan jeg står juridisk. Det er ikke det jeg søger hjælp til.

    #113192
    MichaelForfatter

    Hm ok – men du skrev jo ligesom:

    “Jeg vil gerne betale, men bare kun den del der er min."

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.