Bolig financiering

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87751
    AnonymForfatter

    Vi har fået tilbudt en totalfinanciering gennen et firma der hedder Dansk Bolig Financiering i Silkeborg.
    Er der nogen der kender til dette firma?
    Godt eller skidt.
    Grunden til at vi ikke bruger vores bank, er at bankdamen ikke vil acceptere et fast skattefrit tillæg som nettokr, således at hun lægger det skattefrie beløb til vores bruttoindk, og dermed ikke mener at vores indtægt er høj nok.
    Det er den dog hvis det netto skattefrie beløb blev omregnet til bruttokr og dermed gav en oprigtig husstandsindkomst
    mange hilsner
    DA

    #113084
    fk2001Forfatter

    Jeg kender ikke dette firma. Hvad koster det jer sammenlignet med hvis banken havde givet jer lånet.

    I øvrigt finder jeg det da mærkeligt at banken afviser en nettoindkomst hvis den da ellers er reel nok. Hvor mange banker har du hentet tilbud hos? Der er en del banker i Silkeborg. En tur gennem gågaden og gennem borgergade, skulle vist give dig en halv snes stykker. Der er vel ingen grund til at gå forbi nogle af dem.

    #113086
    AnonymForfatter

    Vi bor ikke i Silkeborg. Firmaet ligger bare der. Mht det skattefrie tillæg er det reelt nok, det er fast hver måned, men som hun siger – “hvad hvis jeg mister jobbet" – det er jo rigtigt nok, men så skrider det hele jo alligevel – tillæg eller tillæg ikke..
    Det er lidt dyrere hos Dansk Bolig Financiering. De laver en total financiering på 3 pantebreve, der veksler fra 7,25-8,15 % i rente på 27 år, da de 3 første er afdragsfri, men ellers er det fastforrentet.
    Både Nykredit og BRF har begge afvist os, da de ikke mener at vi har været uden betydelig gæld og div registeringer længe nok.
    Vi er ikke mere i RKI, og har heller ikke mere gæld der ikke afvikles på, og vores indkomst skulle pr fingerpeg give et hus på ca 2.2 mill, og vores restgæld er under 300.000, men noget af det afvikles til restanceafdelinger, og så skal de være helt væk, før de andre vil være med.
    Vi er også lidt bange for, i vores iver efter at ville have egne mursten, at få et åger-firma som kreditor, som vi ikke har en chance fro at slippe ud af igen, omvendt skal betale en formue for at slippe for.
    Deres renter er jo ikke meget højere, end andres på 30 årig fastforrentet, og som renten løber lige nu, så er de andre nok også deroppe om ikke så længe…Eller har jeg totalt misforstået hele dette finacieringscirkus.
    DA

    #113088
    AnonymForfatter

    Jo, det er en relativ høj rente – den svarer jo til hvad banker låner ud til efter realkreditlånet.
    Hvis du i dag tager et 5 eller 6 % lån så er der alligevel lidt vej op til 8,25 og husk på at hvis renten bliver ved med at stige falder kursen på disse lån således at I skylder mindre…..

    Det der firme – hvad er deres kurser på pantebrevene (variable eller kurs 100?) hvad koster det i gebyrer og provisioner?

    Jeg ville – hvis jeg var jer – tage en tur forbi nogle andre banker, det virker vanvittigt at de ikke vil tage en reel indkomst med i deres beregninger… Så er der jo ingen der kan købe for alle kan jo miste jobbet – virker meget mærkeligt. Jeg kunne forstå at hvis det var en bonus der var tale om, her er det jo ikke sikkert at du får den..

    Der hvor I kan få problemer er med jeres historik – men læg kortene på bordet og forklar det som det er…

    Held og lykke

    #113092
    fk2001Forfatter

    Vær for guds skyld sikker på at du kan indfri disse lån til kurs 100 hvis renten falder, ellers risikerer du pludselig at skylde langt mere end du startede med.

    Men ellers ville jeg råde dig til at vente indtil du kan kvalificer til et realkreditlån. Ellers tror jeg du kommer til at betale alt for meget for din bolig, som måske i mellemtiden falder i værdi.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.