til mikael

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87739
    AnonymForfatter

    Hej mikael du lyder til at være inde i sagere om penge og lån, vi er blevet tilbudt af handelsfinans at de vil indfri vores to dyre banklån som koster os 3180kr pr mdr dem kan vi få til en mdl ydelse hos handelsfinans til 1537kr og løbetiden er næsten den sammen men vi vil spare næsten 3% i rente hos handelsfinans hvad er din mening??

    #112812
    MichaelForfatter

    Hej trofast

    Ja, det lyder jo umiddelbart som en god idé. I kan også prøve at tage Handelsfinans’ tilbud ned i banken for herved at prøve at presse dem til en lavere rente.

    #112822
    AnonymForfatter

    Jeg har hørt at man ikke kan “presse" Nordea – I ved det der “kreilus nixus". Men måske kan det lykkedes jeg at få renten ned – I skal nok ikke håbe på lavere ydelse da privatlån i banker sjældent må løbe længere end 5 år, som det løber i dag – i ville dog spare et halvt års ydelse såfremt at i fik renten ned på 7….

    #112882
    AnonymForfatter

    Hej ja jeg tror vi vil prøve at lægge pres på vores bankrådgiver igen vi har prøvet og har også vist hende at andre banker køre med billigere renter end de tilbyder selvom vi skulle være fordel+ kunder som skulle få bedre renter når man har samlet alle sine bankting hos dem, hun har tilbudt at ville lave vores kreditforeningslån om også ville bruge de penge der ville blive der til at betale det ene lån væk med men det ved vi ikke helt for vi ville gerne bruge vores friværdi noget sener til forbedringer af bolig istedet.

    #112892
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Nej, tag dog og indfri jeres lån med friværdien – hvis i senere skulle få lyst til at istandsætte huset kan man jo få et forhåndslån i realkredit.
    I ville skulle betale cirka 750 om måneden for at indfrie lånet på 150000……

    #112900
    MichaelForfatter

    Ikke enig med Gode Råd her

    750 kr. er korrekt ja, men det er altså over 30 år! Realkreditlånet kan være en fin løsning, men enten skal løbetiden være kortere eller så skal forhåndslånet til istandsættelsen optages samtidigt således, at der ikke skal betales omkostninger to gange. Realkreditlån er dyre i oprettelse, men billige i “drift" – derfor skal man ikke bare optage nye lån i flæng. Hvis I vælger et realkreditlån med en forholdsvis kort løbetid (

    #112902
    AnonymForfatter

    Korrekt Michael – Jeg ville heller ikke selv tage et privatlån over 30 år men alternativet er handelsfinans over 12 år…… Hvis Nordealånet beholdes så er det over 5 år, men hele pointen er jo netop at få flere penge mellem hænderne.

    #112904
    MichaelForfatter

    Iflg. Trofast selv er løbetiden omtrent den samme på begge lån

    #112906
    AnonymForfatter

    Men det passer ikke
    Lånets løbetid er i dag cirka 5 år, og i handelsfinans er det 12 år.
    De vil spare cirka 2000 om måneden i ydelse, men rentebesparelsen er “kun" 375 om måneden, dvs der bliver afdraget cirka 1625 mindre om måneden hvilket svarer til 7 år (med rentes rente)
    Der skyldes 150.000 og der betales cirka 3.180 om måneden til en rente på 10,9%, det er 62 måneder. Et lån på 150.000 til 7 % og 1537 er helt præcist 144 måneder.

    #112908
    MichaelForfatter

    Ok Gode Råd. Jeg regnede med, at Trofast’s oplysninger var korrekte og jeg var ikke lige så grundig som dig til at regne efter, så nu ser billedet jo helt anderledes ud. Så kan jeg BESTEMT ikke anbefale Handelsfinans længere.

    Jeg kunne heller ikke helt forstå, at en hurtiglåner kunne gøre det bedre og billigere end banken – det skulle da i såfald være første gang.

    Trofast: Vær opmærksom på at du kommer med rigtige oplysninger, da vi ellers giver råd på et forkert grundlag.

    #112934
    AnonymForfatter

    Hej jeg ved ikke hvor gode råd har fra at vores privatlån kun er på 5år den er på 9,3år i rest nu den var på 10år da vi begyndte men havde et på mdr i forbindelse med jul hvor vi holdte pause med indbetaling der til. så derfor er løbetiderne tætte på at være det samme. vores bankrådgiver har selvfølig ferie i denne her uge så desværre må vi vente med at presse hende.

    #112936
    AnonymForfatter

    Hej Trofast

    Så må jeg desværre fortælle dig at du har fået fortalt forkert i nordea – hvis I skylder 150.000 til 10,9% i rente p.a. og betaler 3.180 så løber lånet i 62 måneder.
    Renten er ialt 45.200 i løbet af de 5 år. DVS at der ialt skal betales 195.200 i løbet af lånets løbetid, og hvis du dividerer 195.000 med 3180 så får du 62 måneder.

    #112972
    AnonymForfatter

    Hej gode råd, vi har to lån et på 60200kr ca som vi betaler 2030kr på om mdr og et på ca 70200kr til 1150kr det en mindste lån har en rest løbetid på ca 36mdr og det største af dem er der 123mdr tilbage på det er ikke noget desværre vi har bare fået valgt os en forkert bank

    #112974
    AnonymForfatter

    Men det der skal gøres er at efter det ene lån er slut så tager i ydelsen og betaler på det andet lån, derved er løbetiden

    #112976
    AnonymForfatter

    Var lige lidt for hurtig på send tasten ;o)

    Det I skal gøre er at afvikle det lille lån, og derefter indbetale det sparede ydelse på det større lån. Så er løbetiden ialt 62 måneder.
    Forresten er det store lån færdigt på 89 måneder uden ændringer…
    Men tal med Nordea eller andet realkreditinstitut om at hjemtage et tillægslån i ejendommen. Det ville give jer den fornødne lufti økonomien – I må bare ikke tage handelsfinans.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.