Danske bank nye konti

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #112894
    AnonymForfatter

    Det bliver da meget værre af at benytte andre banker – et underligt argument at sige at den højeste rente ikke dækker inflation.
    Selvfølgelig er der andet en renter, og jeg har tjent masser af penge på obl. og aktiehandel gennem årene – uden råd fra banker – men det er vel altid fornuftigt at gå eter det bedste.

    #112896
    AnonymForfatter

    Hej Anonym

    Det er jo det jeg har skrevet hele tiden hvis du fandt tid til at læse indlæggene igennem – invester i aktier og obligationer.
    For øvrigt er det ikke i opgangstider man har behov for en bank til at rådgive om investering, men i nedgangstider.

    #112898
    AnonymForfatter

    Lige nøjagtig “Gode råd". Stort set alle aktier har igennem de seneste 5 – 6 år givet en gevinst, så uanset hvad man har kunne investere i, har givet overskud. Det er i nedgangstider og for at maksimere i opgangstiderne, at man har brug for professionel sparing. Husk at det er en rådgiver der sidder i banken, men man må også godt bruge sin sunde fornuft. Og 4 øjne ser nu engang bedre end 2.

    #112910
    AnonymForfatter

    Nu har du lavet over 60 indlæg på nogle få dage, og nogen af dine indlæg er modstridende så det kan være svært at finde en linie i dine indlæg, og som der vist iøvrigt er en anden der har skrevet handler dettte om banker og ikke om værdipapirer. Debatten om værdipapirer tager vi på Euroinvestor og andre steder.
    Jeg har haft lyst og svare på flere af dine indlæg, men har nøjedes med 3, men når man ser direkte fejlagtige oplysninger fra dig kan det være svært og lade være med at reagere.
    Jeg vil nu imidlertid tage en pause fra debatten da den er kommet ned på et stade den ikke hører hjemme.

    #112912
    AnonymForfatter

    nåååå – okay så hvis en “almindelig" person der ønsker at få sine penge placeret (og skrevet om råd herinde) og du bare henviser til NR er det så det bedste råd??? NEJ VEL!

    Jeg er herinde for netop at give det bedste råd, ikke lave henvisninger på et forkert grundlag. Du har ret i at det letteste er at gå efter den højeste indlånssats, men virkeligheden er bare noget anderledes – måske vi skulle lave skatten om? Så ville det være rigtigt.
    I øvrig er det fint at du vil tage en pause, problemet er bare at når du skriver som anonym – så kan man ikke se hvornår du igen er på banen.
    Hvornår har jeg givet forkerte oplysninger? Spændende at se om man får svar :o)

    #112964
    AnonymForfatter

    Denne 24/7 konto er genial. Forhåbentligt for kunderne. Men en ting undrer mig: i de tilmeldingspapirer som jeg har fået står der intet om opsigelsesret. Så jeg spurgte banken og fik det svar at man selfølgelig kan opsige et kort til enhver tid.
    Men hvorfor vil Banken absolut uddele alle de kreditkort til folk som helst vil være fri?
    Det er lidt underligt efter min mening.
    Jeg frygter at der efter et par år dukker gebyrer hist og her som Banken kun varsler med et lille notits i Dagbladene….

    #112966
    AnonymForfatter

    Er det bare mig eller er det alment kendt at man kan slette et kort/konti når man ikke har lyst til at havde det længere?
    I øvrigt hvis du ikke vil have alle de kort, så kan du bare få Danske Basis+

    #112970
    AnonymForfatter

    Hej det er mig igen… Det står i almindelige forretningsbetingelser, som man ikke får ved ændrigner i engagementet…

    Danske Basis + indeholder det kort du ønsker. Stadig gratis.

    #146274
    AnonymForfatter

    Jeg skal herved fortælle om en grufuld oplevelse med Master card —Jeg finder en vare på nettet,koster 177,00 kr —forhandler har ikke varen hjemme,og undlader dermed at hæve de 177.00 kr — to sjæle en tanke– jeg sidder den 13-10 og tænker naj– 177.00 kr for en portion vingær er sgu for dyrt–så jeg meddeler dette til firmaet den 14-10-09.
    MEN pengene er trukket fra kontoen Banken kalder det RESERVERET til den 24-11 –og han var ret usikker på hvordan han skulle rette det —- Jeg skulle ringe til det firma–og få dem til på deres eget firmapapir at fremsende en telefax ..

    PAS PÅ AT DET IKKE KOMMER TIL AT GÅ JER LIGESÅDAN

    Om nødvendigt ser jeg mig nødsaget til at melde dem til politiet–det er jo rent bedrageri § 279

    venligst Jens

    #146276
    AnonymForfatter

    Nu er reservationen jo ikke det samme som at pengene bliver hævet, det er butikkens/bankens måde at sikre at der er dækning (butikken) og at du ikke kan trække flere penge på kortet end der er dækning/kredit til. Det er samme koncept visa elektron osv kører med, da der går en dags tid fra transaktionen gøres til den er bogført på kontoen (muligvis måneder hvis der er tale om postordre køb der ikke er på lager), selv i hurtigste tilfælde.

    Det er så rigtigt at man godt kan komme ud i situationer hvor reservationen spærer nogen penge indtil dem der har lavet den ophæver den eller den udløber. Det ser jeg dog ikke som noget større problem hvis man ellers er opmærksom på det. Det er et alternativet til Dankort modellen hvor du er i stand til at overtrække din konto hvis du mister track af hvad du har brugt hvornår.

    Det samme sker forøvrigt hvis du checker ind på et hotel i udlandet med et mastercard, de starter med at reservere hele beløbet du skal betale (så de ved de kan få deres penge), men hæver det ikke før du checker ud.

    #146300
    AnonymForfatter

    GODE RÅD .

    ER DU IKKE SØD AT FORTÆLLE FOR HVEM DU EGENTLIGT ARBEJDER —- TAK

    god vind

    Jens

    #146304
    AnonymForfatter

    KRESTEN prøv at tælle dagene –og pengene er HÆVET fra min konto– prøv at begribe det — det kunne jo ligesågodt ha været 10 mill kr– det er da FORKERT gjort .

    Jens

    #146372
    thsvForfatter

    Lad da være med at bestille varer på nettet, når du ikke forstår betalingsbetingelserne.

    #146374
    AnonymForfatter

    I skriver på et gammelt indlæg fra 2007 !!!

    #146378
    AnonymForfatter

    Det er da ikke forkert gjort at reservere de 10 millioner til det første firma du lover pengene ud til (handler hos).

    Der betales/mistes ikke renter (ikke på nogen kort jeg har set i hvert fald, hvis der gør så klag over banken) før de 10 millioner rent faktisk hæves fra kontoen. Men INDTIL reservationen udløber eller aflyses af firmaet der lavede den er det vel helt fair at banken sørger for at pengene er der til dem.

    At aflyse reservationen bliver nok noget besværliggjort af at de fleste netbutikker ikke selv håndterer betalings delen men har DIBS eller lignende firmaer inde over det. SÅ reelt har DIBS reserveret pengene for butikken og de skal så indformeres af butikken at de ikke har tænkt sig at benytte deres trækningsret alligevel så de kan aflyse reservationen.

    Jeg vil godt erkende at det kan være et problem hvis man har svært ved at undvære pengene mens de er reserverede, men så må du 1. få firmaet til at hæve pengene og udbetale dem eller 2. ophæve deres trækningsret.

    At firmaet har lovet dig at de ikke vil hæve pengene fordi du har aflyst ordren kan banken jo ligesom ikke bruge til noget rent juridisk.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.