Kolonihave lån????

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #86806
    AnonymForfatter

    Hej jeg søger hjælp til et penge/kredit institut som vil låne til en fornuftig rente med sikkerhed i huset og ikke i grunden.

    Kolonihaver er hos os “eget hus på lejet grund" men da priserne er oppe og et ny opført hus koster op mod kr. 600.000 havde jeg den ide at jeg ville låne kr. 150.000 til alm. kredit lånerente over 15 år.

    Jeg har desvære ikke kunnet overbevise min bank eller andre banker om at det er fornuftigt købmandsskab at indgå i en sådan aftale.

    Huset står nyopført om 14 dage og betalt….

    Har andre erfaringer med billige lån til kolonihaver høre jeg gerne fra dem

    med venlig hilsen

    Flemming Toft
    f.toft@mail.dk

    #103706
    AnonymForfatter

    Hvis du giver sikkerhed i huset og banken kan få “indtrædelsesret" i lejevilkårene, dvs. få lov til eventuelt at overtage grunden og herefter sælge det hele videre, burde det ikke være noget problem at få et lån, hvis ellers din økonomi er OK. Så er der spørgsmålet om renten. Her i Andelskassen er den 5% og variabel.

    #103814
    AnonymForfatter

    Hej Flemming.

    Jeg købte selv have sidste år og det er en andelshave. Det gør det dog ikke nemmere at låne penge, men min bankrådgiver lånte mig pengene til 5,5 % efter lidt handlen frem og tilbage mod at jeg oprettede en livsforsikring til 1400 kr om året på de 335.000 kr jeg lånte og skrev under på at pengene skulle gå til banken ved min død.

    Hun startede godt nok på 7,5 % men jeg viste hende tallene fra SB og det har gjort jeg sparer 5 år på lånet og 165.000 KR 🙂
    Jeg var meget glad.

    Held og lykke.

    Mette.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.