hjælp søges ingen kan/vil hjælpe os

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87718
    AnonymForfatter

    Vi har to dyre lån i vores bank og de vil ikke gives os nogle billigere renter, og vi har søgt hos mange om at få indfriet de lån men ingen vil låne os penge trods vi ikke er i rki og min mands indkomst er på ca 350000kr om året og min er så kun på 80000kr om året, der er heller ingen andre banker der vil have os fordi vi har så lidt penge også dyre lån er der nogle med nogle gode råd
    hej hej fra trofast

    #112498
    MichaelForfatter

    Du må ud og finde et arbejde

    #112502
    AnonymForfatter

    Fortsæt med at afdrage og tag med mellemrum en runde til andre banker.
    Generelt kan banker godt lide folk der betaler til tiden.

    #112504
    AnonymForfatter

    Jeg er faktisk i arbejde!!!!

    #112506
    AnonymForfatter

    Vi betaler altid til tiden, og vi har prøvet med mellemrum at kontakte banker osv men der er bare intet nyt desværre. Men tak for “rådet"

    #112510
    MichaelForfatter

    Så reviderer jeg mit indlæg: Du må finde et ANDET arbejde. En månedsløn på under 7000 kr. holder jo slet ikke hvis I seriøst vil afbetale en stor dyr gæld.

    #112512
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke hvordan jeres samtaler med ‘andre banker’ er forløbet. Her er et par tip som I måske allerede har fulgt/måske ikke: Vær velforberedt. Hav alle tal ogm jeres økonomi parat. Hav dokumentation for at I indenfor de sidste to år (eller ?) har overholdt betalingsfrister, sig åbent at det I ønsker er at blive klassificeret som folk der har styr på økonomien så I ikke får bankens højeste rente.

    #112520
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk\’s retningslinier for en saglig tone i debat-forummet.

    #112524
    MichaelForfatter

    Den anonyme har måske et bedre råd? I såfald hører vi det da gerne

    #112532
    AnonymForfatter

    Enig – “tæring efter næring"…
    Eller to jobs, som vi andre har gjort i årevis.

    #112538
    AnonymForfatter

    Hej tak igen jeg kan ikke arbejde mere end jeg gør nu, da vi skal have en hverdag med 3børn til at køre hvoraf den ene er et sygt hjertebarn som er mere vigtigt for mig end et job men det er ikke alle der forstrår dette men jeg kan bedre erstatte et job men aldrig erstatte mit barn/børn. Men tak for råd havde håbet at der var en der hvade en tryllestav som lige kunne finde nogle gode billige lån men nej hvorfor skulle jeg være blevet heldig!!!

    #112550
    AnonymForfatter

    Jeg svarer efter de sparsomme oplysninger du giver.
    Du er åbenbart i en speciel situation hvor der skal tages specielle hensyn. Men de fleste låner / bruger mere end deres økonomi tillader. Beklager hvis svaret var stødende – det var ikke meningen…

    #112552
    AnonymForfatter

    Hvis ikke det er muligt for jer/dig at arbejde mere, hvilket jeg kan forstå det ikke er, så er der reelt kun én mulighed tilbage og det er at barbere i jeres faste, månedlige udgifter.

    Umiddelbart er der mest at hente (i et hug) på huslejen. Undersøg muligheden for at finde noget billigere at bo i.
    Er det muligt at skære andre steder?
    Jeg tænker her på alle de andre faste udgifter, man normalt har (forsikringer, internet, telefon, tv, fagforening, lys og varme etc.) – der kan spares en del, hvis du gennemgår alle disse og finder billigere alternativer eller helt skærer noget fra.
    Læg et realistisk budge for resten, dvs. mad, lommepenge, frisør, tøj, medicin osv. og vigtigst af alt overhold dette budget.

    Med denne fremgangsmåde, vil det være muligt at spare xx tusinde om måneden, brug dem til at afbetale gælden med.

    Lad være med at låne flere penge, hvis de bare skal bruges til yderligere forbrug, det er skruen der aldrig får ende.

    #112794
    AnonymForfatter

    Hej vi har barberet vores budget helt ind til benet men det var et godt forslag, og skrue op for arbejdstimerne kan vi ikke min mand arbejder på højtryk og vi har valgt at han skal have fri hveranden weekend.Men endelig har vi haft heldet lidt med os tror jeg, vi er blevet tilbudt at handelsfinans vil låne os til at betale de to dyre banklån væk også vil vi få en meget lavere månedlig ydelse vi vil komme til at spare næsten 2000kr om mdr og det er mange penge i vores tilfælde, vi har sparet så meget at vores børn ikke er i pasning hvor det koster penge men har nogle gode venner og naboer til at hjælpe med pasning som er gratis. er der nogle der har erfaringer med handelsfinans???
    Og mikael jeg gider ikke arbejde mere jeg har børn der er mere viktig end job,karriere det kan jeg erstatte men mine børn kan ikke erstattes!!
    hej hej og god sommer

    #112796
    AnonymForfatter

    Handelsfinans lyder dyrt….
    Hvilke rente skal I betale – og hvor meget skal I betale for at få lånet???
    Og hvor meget er lånet på ialt?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 18 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.