Hvad vil være smartest?

Viser 11 indlæg - 76 til 86 (af 86 i alt)
  • Indlæg
  • #112478
    AnonymForfatter

    Hvordan udregner man så den reele “gevinst" ved et fradrag?

    skatteprocent – fradrag = reel gevinst?

    #112480
    AnonymForfatter

    Henjon tror du er lidt galt på den, find en god rådgiver som kan hjælpe dig videre. Men har du et fradrag på 8.000 i kørsel, er det cirka det halve som du får ud af det. Prøv denne hjemmeside, den er rigtig god http://www.tax.dk

    #112486
    fk2001Forfatter

    Gå ind på skat.dk Her kan du plotte dine egne tal ind. Så får du at vide præcist hvor meget et rentefradrag, befordringsfradrag ol. giver dig i kroner og øre. Det er meget bedre end folk her skal sidde og gætte. Vi kender jo hverken din/jeres lønindkomster eller andre økonomiske forhold, der får indflydelse på skatten.

    #112488
    AnonymForfatter

    Jeg vil helt klar gå I jeres bank og få udredt ideen for jeres rådgiver og få lavet en økonomiberegning på konsekvenserne. Derved kan I få klar besked om hvad I evt. ville kunne have råd til at købe hus for.

    Men umiddelbart ville jeg blive boende, da jeg ikke tror at det bliver billigere at flytte. For det første skal i afdrage det negative provenu fra lejligheden på 400 tkr. til en højere rente og kortere løbetid eftersom banken ikke længere har sikkerhed for lånet, når lejligheden er solgt.
    For det andet tror jeg at banken siger nej, da jeres gældsfaktor ( samlede lån/med jeres indtægt bliver for stor til banken vil være med. (dog kender jeg ikke jeres indtægter). Hvis I evt. afventer med at sælge og lejer lejligheden ud er der særlige regler for lejeindtægt som skal beskattes mv.
    Ydeligere så mener jeg ikke at befordringsfradraget er større end den udgift i skal betale for transport – der er blot tale om et fradrag og ikke en mer indtægt.

    Men som sagt først – så vil jeg drøfte situationen med banken, så kan i for konkrete beregninger at forholde jer til isedet for at gisne.

    Held og lykke! ikke mindst med familieforøgelsen;-)

    #112494
    AnonymForfatter

    Hej Henjon – har tidligere skrevet til dig, at du kan smide mig en mail – jeg har et program liggende, der laver samme opstilling som du får hos bank/realkredit.

    Så er du sikker på, at der ikke mangler noget i beregningen.

    #112748
    AnonymForfatter

    Jeg ville personligt blive boende. Der er mange unge familier i københavn der bor i små lejligheder. Børnene kan dele soveværelset og i kan sove i stuen.
    Sådan kan/vil i selvfølgelig ikke bo i de næste 20 år, men indtil priserne er stabiliseret sig og for opadgående kan det sagtens lade sig gøre. Priserne på Falster vil i mellemtiden ikke have bevæget sig nævneværdigt, så i vil til den tid kunne flytte til noget større dernede.

    #112778
    AnonymForfatter

    Jeg bor i en 4 værelses leje lejlighed på 120 m2 til 3900 kroner, føler i jer så ikke til grin med jeres 2 værelses lejlighed til utallige millioner?

    Sådan er det når man er grådig og ikke tænker sig om inden man køber men kun køber fordi man tror man kan tjene penge på værdistigning.

    #112790
    AnonymForfatter

    Lone, det er uendeligt konstruktivt. Fis hen og nyd din lejlighed og lad folk hjælpe manden i fred. Det er gået rigtig godt indtil videre.

    #112798
    AnonymForfatter

    Hej jeg ville også sige at hvis i skal flytte fra kbh ville jeg også flytte jobbet med væk, det er svært at få tiden til at passe med børn nogle gange. Jeg har lige et spørgsmål til mikael det lyder til du er godt inde i finansverden hvad er din mening/holdning til handelsfinans??
    vi har to banklån som vi giver 3180kr i mdr ydelse rente på 10,9% handelsfinans vil gerne indfri de to lån for os til en mdl ydelse der hedder 1537kr og en rente på 7% er det ikke et godt tilbud vores løbetid bliver næsten den samme

    #113268
    AnonymForfatter

    Jeg er selv i den situation at jeg er ved at købe lejlighed i Nykøbing F. Jeg ville sælge hvis det var mig. Som du selv siger, så kan man få et lækkert hus til 1,1 million, og jeg tror, uden belæg overhoved, at huspriserne på Falster vil stige. Måske ikke meget, men en lille smule på et tidspunkt. Folk er begyndt at se, at Falster ikke er verdens ende. Jeg er selv studerende i Roskilde, og lidt over en time i tog, det er ikke noget problem, når jeg så til gengæld har råd til at købe mit eget. Og selv som færdiguddannet ville jeg ikke have råd til at sidde i en lejlighed i fx København. og vi kommer jo ikke udenom at alt er inden for rækkevide på Falster 🙂

    #113272
    AnonymForfatter

    Hej Henjon!

    Jeg orkede ikke at læse det hele igennem, læste 1/4 så et par oplysninger kan måske hjælpe. Hvis du har købt på 4% lån, skal du nok tænke i at renten stiger og det ser ud til at den vil stige endnu mere, så 7% vil åbne en gang i nær fremtid. Hvis du tænker på at spekulere lidt, kan du høvle et par 100T kr af gælden, selv om du betaler mere i rente. Dvs at tabet vil blive mindre ved salg.
    Jeg har venner der bor i Nyk. og det er jo den dyreste by dernede, men stadig betaleligt ift. KBH. Spørgsmålet er om prisen på husene stiger hurtigere i Nyk. end i KBH. Der er ingen boble i Nyk. så priserne har været reelle og stiger nok stadig, men langsomt. I Kbh. vil de også stige igen, og falder renten senere (Vi snakker nok et par år tidligst)vil Kbh. vinde mere end Nyk.
    Altså mit råd er: Vent med at sælge til en omprioritering er mulig. Lej evt. derefter noget i Nyk. indtil gælden (Nu kun 200T) er væk. Og få de børn. Når først der er kommet børn, så ved man det er det eneste saliggørende og at 2 værelser kan være småt nok. Men undgå panik. Så kan det endda gå godt, hvis så renten falder igen inden i har solgt, for så vil i kunne få samme lån, men med mindre gæld.
    Jeg har ikke set det hele som sagt, og er kun en novice på lånemarkedet, men en rentestigning koster ikke så meget mere om måneden trods jeres budget der giver 3000 om måneden.
    Håber du kan bruge det, selv om nogen givetvis har sagt noget om det tidligere.
    Hilsen TAN

Viser 11 indlæg - 76 til 86 (af 86 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.