Lånemuligheder…?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87715
    AnonymForfatter

    Hej…

    Jeg er en ung fyr på 25, som gennem livet har lavet lidt for mange af de dumme lån.

    Jeg er med fast arbejde og en nogenlunde god fast løn og ønsker at låne 200.000 kr. til at samle mine dumheder og have til indskudet på en evt. ejerlejlighed, eller andel… Hvor kan jeg gå hen?

    Er ikke registreret i RKI eller som dårlig betaler. Har altid betalt mine regninger, dog endt med lidt overtræk i ny og næ, men sker det ikke for alle? Bare træt af at lønnen bliver spist og der ingen mulighed er for at invistere pengene bedre på længer sigt…

    Nogen der kan “hjælpe", eller kender en fed løsning?

    Mvh.

    LaChriZ’en! 😉

    #112300
    AnonymForfatter

    Den dag du slipper *helt* af med de ‘dumme’ lån så er der lige pludselig meget mere til overs til dig selv, selv om de andre udgifter og din indtægt er uændret. Så bliver lønnen lige pludselig ikke helt spist op. Så først og fremmest: Slip af med din dyre gæld. Lad være med at stifte ny gæld.

    Recepten (i den rækkefølge):
    – Skær ned på dine udgifter (bort med AL luksusforbrug)
    – Hold dine kreditorer i ørene. Find dig ikke i rykkergebyrer, men skriv i stedet til kreditor en uge før betalingsfrist hvis du desværre ikke lige kan overholde fristen, at pengene kommer xxxx (og overhold det)
    – Hvis muligt: Hæv dine indtægter og afbetal ekstraordinært.
    – Først på 4-pladsen: Hvis muligt, så nedsæt renten ved at flytte lånene til andre lånegivere.

    Måske ikke en ‘fed’ løsning, men den virker.
    Den fede: Vind i lotto. Den virker for en 10-milliontedel af folk. For resten af befolkningen fører den en lille bitte smule længer ud i uføret.

    Der er intet der tyder på at det skulle være meget bedre at investere i ejerlejlighed lige nu fremfor om et år eller to når du har fået hverdagens økonomiske problemer lidt på afstand.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.