boligprioritetslån eller realkreditlån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87702
    AnonymForfatter

    Vi, min mand og jeg skal flytte til en nybygget lejlighed til november. Vi bor pt i en lejlighed hvor vi forventer at få 1500000 ud efter et salg. Den nye lejlighed koster 2.4 mio kr. Dermed vil vi have brug for et lån på 900000 – 1 mio kr.

    Mit spørgsmål er nu. Hvad er billigst og sikrest? Fordele og ulemper ved de forskellige låntyper? Et boligprioritetslån i Skandiabanken – er allerede kunde der eller et almindelig lån i et realkredit institut?

    Jeg er umiddelbart mest interesseret i et lån hvor renten er rimeligt under kontrol.

    På forhånd tak for jeres svar.

    #112196
    fk2001Forfatter

    Dette emne har da vist været debateret så rigeligt. Har du ikke set i alle de fine indlæg før du spurgte????

    Hvis du er nervøs for renten stiger, så er et variabel rente lån med loft, eller et realkreditlån nok det bedste.

    Hvis du kan holde lånet inden for 40% af købsprisen slipper du med en lavere bidragssats på realkreditlånet. Hvordan det forholder sig med rentemax-lån er der nok nogle andre der kan svare på.

    #112226
    AnonymForfatter

    Realkreditlån er gode hvis du gerne vil have et lån der er gennemskueligt og rimeligt billigt. Prioritetslånet er mere fleksibelt i forhold til din økonomi, men du skal regne med det er et lidt dyrere lån. Derfor er det lidt et spørgsmål om, om du har behov for løbende at kunne justere i økonomien og gerne vil bruge lånet til det.

    #112228
    AnonymForfatter

    Hej
    Hvis du er til variable lån skal du tage et priotetslån hos Skandiabank det er pt. billigere end et F1 lån i et realkreditinstitut. Skandiabanks priotetsrente ligger pt. på 4,75% og realkreditternes variable rente ligger på ca. 4,5% + bidrag(0,4%-0,8%), så der er da lidt at spare.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.