Pas på hvis din kæreste er i RKI

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87693
    AnonymForfatter

    Jeg er blevet registreret af min bank som dårlig betaler. Dette skyldes at min kæreste er i RKI. Hun har noget gammel gæld fra sit tidligere ægteskab.

    Da vi flyttede sammen i sin tid, tænkte jeg at det ville være lettere at have samme bank. Det min nuværende bank glemte at fortælle mig var at lige så snart jeg var i Nordea, ville jeg blive registreret som dårlig betaler.

    Synes det er latterligt at de bondefanger mig, så jeg er tvunget til at betale hende og hendes exmands gæld. Exmanden var jo så smart at sørge for at ALT stod i hendes navn.

    Dette blot til jer som overvejer at skifte til Nordea.

    #112130
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke, at du er registreret som dårlig betaler. Det er da vel kun, hvis du har skrevet under på et gældsbrev/kreditkontrakt, hvor låneydelsen mv. er betalt til tiden?

    Og du kan aldrig hæfte for gæld, som du ikke har underskrevet på, så jeg forstår ikke, hvad du mener med, at du hæfter for din kærestes ex-mands gæld. Det gør du jo ikke. Meget kan man beskylde banker for, men jeg har svært ved at forstå, at Nordea skulle betragte dig som dårlig betaler, hvis du betaler dine ting til tiden.

    Er det ikke sådan, at du bare har underskrevet et lånedokument, og gælden stammer fra din kærestes tidligere liv, og du nu ikke vil betale? Hvis det forholder sig sådan, så er der ikke noget at beskylde Nordea for, for så hæfter du for gælden, og Nordea har ret til at betragte dig som dårlig betaler.

    MVH/Nuser

    #112144
    AnonymForfatter

    Nej, jeg har senere fået at vide at jeg ikke er kreditværdig til noget som helst, da min samlever er i RKI.

    Men det er også snart slut. Vi har snart betalt deres gæld af og så kan Nordea skrive at jeg nu er en god kunde og så kan de kysse min bare r.. 🙂

    #112154
    AnonymForfatter

    Du skriver netop at du deltager i afbetaling af den misligholdte gæld. Hvor meget kan du så afse yderligere til afbetaling på egen nystiftet gæld?

    Jeg synes det er fint at I deles om både det sure som det søde. Det holder længst på den måde. I kunne også have valgt 100% separat økonomi, og det havde Nordea nok lyttet til, hvis du havde redegjort for det.

    Nordea ar hverken værre eller bedre end så mange andre. Vi har sågar haft en historie herinde hvor der var en der ikke kunne oprette fastnet i sin nye lejlighed fordi den tidligere *fraflyttede* lejer havde dårlig økonomi.

    Tillykke med jeres kommende status som solvente (med overskudsøkonomi). Pas på denne status og opdag at du – selv uden at optage nye lån – får flere penge at bruge af.

    #178230
    AnonymForfatter

    Hvor længe vil man være registreret som dårlig betaler, hvis det blot skyldes at man har trukket over den tilladte kredit flere gange. Men efterfølgende inden de 14 dage, tilbagebetalt dette beløb, som var hævet over den tilladte grænse?

    #178232
    AnonymForfatter

    Hvis du har tilbagebetalt et overtræk indenfor 14 dage så vil du slet ikke blive registreret I RKI, det er en process der tager væsentligt længere tid og beløbet skal være over en vis størrelse. Er du blevet registreret der i en anden forbindelse så forsvinder den registrering når du betaler din gæld – eller normalt efter 5 år.

    #178246
    AnonymForfatter

    Det er altid sådan at folkeaddressen figuere i RKI systemet. Når så man har fælles folkeaddresse med en RKI person gælder dette for hele husstanden. Er ikke klar over om argumentet fra RKI er at sikre sig at den RKI registerede ikke bare anskaffer sig mere kredit i samleverens navn indtil dette også lukkes.

    #178408
    AnonymForfatter

    til det kan Vi så sige. Godt man er single 🙂

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.