Danske Banks AMEX vs. AMEX Gold

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87688
    AnonymForfatter

    Hej

    Efter Danske Banks gebyrsænkning er jeg blevet lidt inspireret, og overvejer, at opgradere mit højt værdsatte American Express til et American Express Gold. Men er der nogen der kan redegøre for forskellene mellem disse to kort? Selvfølgelig udover den dekadanse, der naturligvis i et guldkort 🙂

    mvh Mikkel

    #111998
    AnonymForfatter

    Læs betingelserne for de to kort og lav en sammenligning.

    Hvorfor skal vi gøre det for dig?

    #112020
    AnonymForfatter

    Nu var det sådan efter jeg kiggede på betingelserne, at jeg ikke kunne finde de vilde forskelle, og så kunne det jo være der var nogen allerede havde sat sig ind i det. Så ‘anonym’ du skal endelig ikke gøre noget for min skyld!

    #112022
    AnonymForfatter

    Guldkortet har en omfattende rejseforsikring. Typisk vil den også have et højere limit (min. tk. 100).

    #112026
    AnonymForfatter

    Hej Mikkel!
    Én af de største fordele ved Amex Gold er at du ikke behøver købe din udlandsrejse med kortet for at rejseforsikringen gælder. Det gør den bare det du har kortet – både for dig og din samlever og jeres børn, under 22 år. Det er både afbestilling, ulykke, privat ansvarsforsikring samt fly-og bagageforsinkelse.
    Med venlig hilsen
    Angel

    #112028
    AnonymForfatter

    OK ja det er jo faktisk en ret stor fordel især når man ikke altid selv betaler for sine rejser!

    #112030
    AnonymForfatter

    Ja, det lyder ikke helt skidt. Du skal selvfølgelig bare tænke på at det koster 995 kr. i årligt gebyr, hvis ikke du har en kundepakke (så er det billigere). Men tag en snak med din rådgiver om hvad der kan betale sig eller ring til banken med det samme.

    #112032
    AnonymForfatter

    med 24/7 koster det kun 595….

    #112034
    AnonymForfatter

    ja jeg fik skrevet det lidt kringlet – jeg mente at det var billigst MED en kundepakke… Og ja snup da den kundepakke der er gratis 😉

    #135266
    AnonymForfatter

    To store forskelle anno 2009, nemlig

    i. AMEX Gold er for kunder i den absolutte (og i disse tider mere stabile) højindtægtsgruppe. Et AMEX Gold kræver forhåndsgodkendelse til en kredit på min. kr. 100.000. uden sikkerhed, hvilket aktuelt kan være lidt vanskeligt.
    ii. AMEX Gold kan IKKE fåes billigere via en kundepakke som 24/7, der SKAL betales normal pris.
    iii. AMEX Gold handler om prestige og masser af benefits, som kun frequent travellers har brug for -efter min mening!

    Mine ord med på vejen (er selv indehaver af det famøse guldkort!)

    #135300
    AnonymForfatter
Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.