Samle sin gæld?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonadForfatter
    Indlæg
  • #96361
    AnonadForfatter

    Hej.

    Jeg står i den uheldige situation at jeg har modtaget et brev fra gældsstyrrelsen hvor de skriver jeg har en gæld på 96.000.
    Dette fik jeg så undersøgt via den kommune som mente jeg skyldte pengene, og der var et par poster de ikke kunne dokumentere.. Jeg vil tro den er nede på omkring 60.000 plus/minus…
    Jeg havde tilbage i 2015 lønindeholdelse, men de stoppede jo al inddrivelse pga deres system ikke fungerede.. Jeg modtog selvfølgelig et brev herom, og at de ville undersøge sagen og det ikke betød jeg ikke skyldte penge blot at de ville undersøge.. Jeg er måske nok dum, men jeg foretog mig ikke noget i de år der nu er gået, andet end at holde øje med årsopgørelsen ift. gæld til det offentlige (som jo før i tiden stod på den side). Men det har jo selvfølgelig stået og trukket renter i alle de år:( ØV! gældsstyrrelsen svar til alt dette var at jeg jo bare kunne have ringet eller lavet en overførelse hver måned.. Men vidste jo ikke om jeg skyldte eller hvor meget jeg skyldte.. JA DET ER NOK NAIVT:)
    Jeg skylder lige nu 18.000 til min bank, men jeg vil gerne samle det hele så jeg ikke betaler renter 2 steder..
    Jeg har kigget på Santander som udefra en saldo på 80.000 ville renten være 6,35% og oprettelsesgebyr 2700..

    Er der nogle som har gode råd til hvor jeg skal søge om et samlelån??

    Planen var vi skulle i banken min mand og jeg med henblik på huskøb. Men det går slet ikke med en skattegæld så stor..
    ´Men nu er planen så jeg skal have samlet gælden og afdrage med 3-4.000..

    #231692
    testForfatter

    Der er jo også omkostnniger ved at oprettet et nyt lån. Så hvad regner du med at spareved at samle gælden?
    Måske var det en bedre ide at få nogen fra f.eks. Den komunale gældsrådgivnign til at gennemgå din økonomi med dig?

    Gæld er vel ikke noget man stifter ved et uheld?

    #231693
    AnonadForfatter

    Ja det er der da helt sikkert..

    Denne gæld ligger 7-9 år tilbage og jeg var på kontanthjælp og havde en lorte økonomi og var meget ung og dum.. Fik hjælp til bolig osv.. Derfor har jeg denne gæld.. Så det handler ikke om uheld?? men om uvidenhed.. Jeg havde intet hørt siden de stoppede al inddrivelse, og det havde mange andre som jeg ved skylder skat så derfor troede jeg egentlig den var gået i 0.. Men nej det var den ikke..

    Men jeg vil da undersøge om vi har sådan et tilbud i min kommune.. For jeg vil da heller kaste penge efter gælden end at betale en for at sige til mig jeg skal betale den..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.