Kontonummerportabilitet – hvor svært kan det være

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87683
    AnonymForfatter

    Jeg fik i dag mybanker.dk’s nyhedsbrev – desværre virkede linket til web-versionen ikke, så jeg kan ikke vise jer det. Men de slår i nyhedsbrevet et slag for at det skal være muligt “at flytte konto- og registreringsnummer fra en bank til en anden" og mener at bankernes første argument MOD vil være tekniske.

    Jamen det foregår da allerede:
    Nem-kontoen. Denne feature fungerer allerede, men er desværre ‘private property’ for Stat og Kummuner. Hvorfor den ikke åbnes for alle forstår jeg ikke “Send venligst kr 123 til nemkontoen for CPR-nummer 45677890123"
    PBS-nummer: Har du indbetalingskort med et PBS-nummer, så kan du til enhver tid få indbetalinger til at gå til en anden konto.

    For problemet er jo kontonummeret for den man vil sende penge TIL. Flytning af ‘hele baduljen’ af privates PBS-aftaler fungerer allerede fint.

    Lad os få åbnet nem-kontoen (lagt den over i PBS, hvis den ikke allerede ligger der) eller lav et tilsvarende parallelt system. Tillad gerne bankerne at tage et beskedent gebyr (max 10 kr) for at ændre kontoen.

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.