Er det blevet normalt at dk bank kunder skal betale for Bankers fejl og dårlige oplysninger???

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • jpyycForfatter
    Indlæg
  • #95347
    jpyycForfatter

    Jeg har igennem en del år haft en konto I Sydbank (Hellerup).
    Da min sœdvanlige bankrådgiver har fået anden beskœftigelse bliver jeg henvist til Sydbanks alm kundeservice den 23 Marts.
    30.marts check 5.000. CAD afsendt (B post – ankommer 18.April) bliver 1.april konto udtog bliver afsendt (A post – ankommer 7.april)
    Rykker mange gange for svar hvor check bliver af – intet sker da medarbejder som har ekspediret sagen er taget på 2 ugers ferie (selvom jeg IKKE skrev direkte til denne medarbejder var der ingen der kunne give mig svar hvor check var blevet af (ingen havde fortalt at man ville sende check som B post – senere dog indrømmet, at det var ikke klogt)
    Da endelig check ankommer modtager jeg endnu et chock da min bank meddeler at Sydbank har udstedt check forkert og spørger mig hvorfor Sydbank IKKE har overført beløb direkte via wire, som er hurtigt og meget billigere – Det er iøvrigt FØRSTE gang jeg bliver hører om “wire”.
    Da jeg oplyser SYDBank, at “min Bank” siger checken er udfort forkert tilbyder SYDBANK, at jeg kan sende check retur og vil betale en kurer service plus det gebyr (300 dkk) de allerede den 30.marts havde opkrœvet ville blive returneret til min kto igen. Sydbank fortœller, at man IKKE kan KE se om check er udstedt forkert før man har original check retur – underlig snak.
    Den 20april sendes check retur til SYDBANK via kurer – Ankommer den 25.april og samme dag overfører man samme beløb 5000 CAD men nu koster det pludselig 850.23 dkk mere – SYDBANK var iøvrigt IKKE glade for at fortœlle hvordan man var kommet frem til dette f.eks tog det 3dage at fortœlle (30.3 = 25.595.73) til (25.4 = 26.145.96) – vupti difference 850.23 dkk
    Så påstår SYDBANK “at holde dig ”skadesfri”. De vil IKKE svare på hvordan man kan købe check tilbage den 25.4 til udstedelse kurs den 30.3 men ikke vil bruge samme kurs ved den 25.4 wire overførsel
    – SYDBANK vedkender, at man IKKE har givet rigtige oplysninger – mht wire overførsel
    – SYDBANK vedkender at det var uklogt at sende en check som B post
    Trods alle de fejl og mangler og utrolig L A N G S O M (+)ved en ellers kundeservice der burde vœre simpel vil SYDBANK IKKE betale for DERES fejl.
    (+) ! uges påskeferie – “glemte 2 ugers ferie” – NY person tager over
    Den 2maj modtager denne besked “du har korresponderet med er taget på ferie. Jeg vil bede hende svare på din mail når hun er retur igen d. 9.5.
    Den behandling jeg har modtaget var helt sikkert aldrig gået hvis jeg var en “rigtig” kunde. Dette var stort set min sidste opsparing der skulle bruges til en større Danmarks tourne I 2017.

    Som jeg meddelte I min mail 2maj “Man må love for jer (Sydbank) at I IKKE er airline, så havde man ikke kommet afsted med at spise kunderne af med spisning og evt hotelovernatning ved fly forsinkelse pga airline fejl.
    Med den ”nye” danske arrogante udvisning er der vist ingen grund til den Danske sommerferie for mig og min bedre halvdel – Pengene skulle bruges til at rejse arrangementer til og rundt i DK sommer 2017. Jeg tror vi er bedre tjent at bruge penge og ferie i andet land i Europe.
    Hilsen
    Jørgen
    Beklager evt manglende dk bogstaver
    Sluttelig har jeg også fremsendt copy af hvordan en rigtig check skal se ud for at kunne indløses her i Canada.

    Hører gerne om nogen har erfaringer med SYDBANK og andre banker IKKE betaler for udførte fejl – hvorfor er det rimeligt kunden skal betale????

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.