Aldersopsparing maksimal indbetaling efter skat?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #95226
    AnonymForfatter

    Jeg kan se at den maksimale indbetaling til en aldersopsparing ligger på 28900. Hvis jeg nu skal betale f.eks. 2000 kr i skat af afkastet, bliver det så medregnet i den maksimale indbetaling, så jeg reelt kun kan indbetale 26900 kr, fordi at de sidste 2000 kr går til skatten. Hvis i forstår. I så fald vil det maksimale beløb blive mindre og mindre fordi at en større del skal gå til at dække skatten.

    #220002
    ABDForfatter

    Nej naturligvis ikke så ville ordningen som du selv er inde på ikke give nogen mening. Grænsen dækker over indskud pr. år og er af beskattede midler.

    #220004
    thsvForfatter

    Nej, skat er af afkastet og du kan selvfølgelig indbetale det oplyste indskud pr. år.

    Sjovt at du kun regner med skatten, hvad med renterne og et evt. afkast, det står jo også på aldersopsparingen fremover.

    #220006
    AnonymForfatter

    Men skatten bliver trukket i selve depotet ikke? Og hvis jeg ikke sælger de givne værdipapirer, vil jeg skulle skyde penge ind for at få dækket skatten på afkastet. Så jeg jeg kan gå ud fra at jeg årligt kan sætte det maksimale ind PLUS det beløb som dækker skatten, ikke?

    #220008
    ABDForfatter

    Der sker lagerbeskatning. Din opsparing reduceres med skatten.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.