Pant i PFA livsforsikring

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #214666
    HalliHalloForfatter

    Du skriver at du har bedt din rådgiver om at finde aftalen frem?

    Du bør vel selv kunne logge dig ind i PFA og selv se hvad aftalen indeholder? Og hvis ikke, så i hvert fald direkte i din netbank?

    Du skriver, at den koster 1400 kr. for en dækning på 240.000 kr. Det lyder meget, meget dyrt, kan du ikke beskrive hvad den indeholder, når du får den læst? F.eks. udløbsdato og dækningsreducering ved en bestemt alder.

    Måske de har fundet det allerdyreste til netop dig, hvis du ikke har noget begreb om det, ligesom banken også skal tjene som mellemled til PFA.

    Står der LETPENSION på din police?

    #214670
    AnonymForfatter

    Jeg har væet inde og læse via letpension jf §7 kan forsikring bruges som garanti til totalkredit… Dog er de betingelse dateret 1 januar 2012 og sidste låneoplægning var okt 2011. Endvidere er forsikringen vist tegnet en del tid før, derfor har jeg lidt problemer med at finde oprindelige forsikringsaftale… Min kære bankrådgiver han ikke vist den oprindelige aftale men de oplysninger jeg selv kan finde, så har bedt ham om den oprindelige.

    På letpension fremgår der ikke noget om dækningsreducering og men udløbsdatoen er lånets udløb i 2041

    #214692
    HalliHalloForfatter

    Se og få den forsikring opsagt hurtigst muligt, da den virker alt for dyr.

    Når jeg skrev udløbsdato mente jeg hvilken alder du har, når den udløber, f.eks. 60 eller 67 år. Jo længere den løber jo dyrere bliver den selvfølgelig også. Mange livsforsikringer begynder at reducere dækningen gradvist fra det 51. år.

    #214726
    AnonymForfatter

    Jeg har i mit tidligere arbejde solgt Letpensions forsikringer og det lader til at være en Letsikring af Lån og Kredit, der er etableret. Normalt vil en dækning på kr. 234.000,- årl. koste 468,-, men hvis du ved afgivelse af helbredsoplysnine blev scoret til en højere helbredsrisiko mener jeg præmien var det dobbelte, men jeg er ikke helt sikker på dette. Dækning løber til 67 år.

    Som nævnt i vilkår er garanti et forhold mellem pengeinstitut og Totalkredit. Jeg mener derfor ikke det kan være berettiget, at fastholde krav om forsikringen med henvisning til garantien, der i øvrigt kun vedrører belåning fra 60-80%.

    For mig lyder det blot som om din rådgiver i banken ønsker at fastholde forsikring, så man fortsat får provision fra PFA. Rådgiver har formentligt nogle salgsmål, der skal hentes og når du opsiger din forsikring, skal rådgiver sælge yderligere for at holde sit mål.

    Sådan fungerer det nu en gang i den verden, som jeg selv tidligere var en del af.

    Hvis ikke du kan få accept fra din rådgiver til at opsige til årets udgang må du formelt klage over dette til bankens compliance ansvarlige medarbejder.
    Jeg mener så ikke der vil være tvivl om at du får det som ønsket, da en sag som denne ganske sikkert vil give dig medhold ved indbringelse for Pengeinstitutankenævnet.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.