Låneomlægning

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94889
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Jeg har i flere år kørt flex f1, men vurderer nu, at tiden er til omlægning til fastforrentet lån. Jeg skal forny mit lån senest 30/9. Jeg kontaktede nykredit for at sætte gang i omlægningen, hvorefter de sendte en vurderingsmand. Han vurderede, at huset var 2100000 mio værd. Min gæld er i huset 1759000, og iflg hans beregning manglede der en værdi på ca 75000, for at han kunne tilbyde et fast forrentet 30 årigt 3% med mulighed for afdragsfrihed. Derfor anbefalede han flg løsning. Enten betale de 75000 kontant og få mulighed for lånet eller optage et 3% lån uden mulighed for afdragsfrihed. Dette ville han så splitte op i to lån. Det sidste er jeg ikke særligt interesseret i.

    Mit spørgsmål er – kan det betale sig at kontakte de andre kreditforeninger og høre, om de når frem til samme vurderingsværdi af mit hus, eller er vurderingskriterierne de samme fra kreditforening til kreditforening. Er det urealistisk, at der er 75000 kr i forskel, eller er det værd at prøve?

    Håber, der er nogen, der kan give et fornuftigt svar.

    Mvh
    Mikkel

    #214532
    testForfatter

    Vurderingen er ikke ens. Den variere fra kreditforening til kreditforening. Men om det går op eller ned tør jeg ikke spå om. Jeg vil heller ikkevtage stilling til omkostninger. Der er rimeligt normalt at vurderingen koster hvis du vælger ikke at låne.

    #214534
    testForfatter

    Ps det skal sige at jeg basere udtalelsen om at vurderingen varierer på egen oplevelse for en del år tilbage. Men så vidt jeg har læst mig til findes der ikke en fælles vurdering eller et samarbejde om vurderingen mellem selskaberne.

    #214546
    AnonymForfatter

    Tak for svaret. Mener dog det er gratis og uforpligtende at få et tilbud på en låneomlægning.

    #214592
    HalliHalloForfatter

    Hej Mikkel Hansen

    Selvfølgelig er der forskel på vurderingerne fra institut til institut, så det kan altid betale sig at indhente flere tilbud.

    Hvis du havde kikket i gamle spørgsmål herinde før du stillede dit, så havde du svaret.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.