Solgt skinnet før bjørnen var skudt?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #94879
    AnonymForfatter

    Godaften mybanker brugere.

    Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med og evt komme med et råd eller 2 – behøver ikke negative kommentarer.

    Sagen er den at min mand og jeg bor i en lejlighed med vores dreng på 11 mdr – som vi har opsagt og skal være ude af senest den 31/08 og vi har en baby mere på vej med termin den 03/09 – min mand og jeg har hele tiden været enige om at det ikke var her vi ville have vores børn voksede op! – men sagen er den at vi ikke har nogen udbetaling til et hus og ville være kede af at skulle finde en ny lejlighed – vi har skiftet bank sidste år fra spar nord til sparekassen Vendsyssel vi påbegyndte skiftet i marts 14 og først i december fik begge banker fingeren ud (til trods for vi rykke for skiftet flere gange) – i december fik vi så af vide at der ikke var betalt ind på spar nord (hvor regninger og div. var hævet) men de penge var sat ind på vores budget konto – som vi ikke kan hæve fra (!!) vi havde med sparekassen Vendsyssel i sommeren 14 lagt budget hvor penge blev sat ind på vores budgetkonto (troede vi) – sparekassen Vendsyssel fortæller os så at vi har sløset pengene væk og handlet i ond tro (beløbet var knap 70.000 kr) min mand og jeg var fuldstændige ulykkelige da vi på ingen måde havde handlet i ond tro – vi fik så af banken af vide vi skulle betale pengene tilbage (vi har en kassekredit med et loft på 100.000 kr – vi havde fået bragt den ned på -30.000 kr i løbet af et år og i december endte i så med et beløb der sagde -125.000 ) vi fik 3 måneder til at få de 25.000 ned – vi er nu på vej ind i 6. Måned af dette år og vi er nu nede på -70.000 kr – vi synes i hvert fald selv vi betaler rigtig mange penge til gæld og har sparet rigtig meget (der var da nok nogle ting jeg gerne ville give min søn men har prioritet gæld højere) men banken vil stadigvæk ikke hjælpe os med at flytte og vi fik afslag på mybanker bankskift – det er så frustrerende :'( jeg er så bange for at skulle flytte hjem til min svigerforældre med to babyer

    Håber i forstår min indviklet historie og tak fordi i læste med

    #214424
    morsdrengForfatter

    Med en opsagt lejlighed der skal fraflyttes den 31.8. og til den tid 2 børn, er der kun et at gøre – find jer en anden lejlighed, som I kan flytte ind i inden I skal være ude af den gamle. Hvis I er heldige, går udlejer måske med til at annullere jeres opsigelse af lejligheden.

    Men jeg må tilstå, at jeg ikke helt kan følge og forstå din historie og hvad der er gået galt. Men det er også uden betydning, set i forhold til jeres reelle problem – til september står I med 2 børn og uden tag over hovedet.

    #214426
    ChrisMForfatter

    Som jeg forstår situationen, så har du brugt de penge der skulle gå til regninger, fordi du troede de var overført?

    #214428
    MichaelForfatter

    Jeg forstår heller ikke meget af historien. Hvad er det sket siden kassekreditten er gået fra -30.000 kr. til -125.000 kr? Hvor er de 95.000 kr. blevet af?

    Men ligesom morsdreng er jeg enig i, at en anden lejebolig er eneste mulighed

    #214430
    thsvForfatter

    Enig med de andre, ejerbolig er totalt uansvarligt, når I ikke kan styre jeres økonomi efter et bankskifte.

    Henvend jer til jeres udlejer og sig at I gerne vil blive boende et år mere, mens i får afviklet gælden og påbegyndt en opsparing til ny bolig. 1 år er ikke for ever, men en flytning til ny lejebolig koster ekstra og vil kun forværre jeres situation og udsigt til et hus.

    #214434
    HalliHalloForfatter

    Jeg forstår godt, at du ikke behøver negative kommentarer, men her er da et positivt svar:

    Kan I låne af forældre eller svigerforældre til bankgælden og udbetaling på et lille hus, så vil det da være at foretrække fremfor lejligheden, og er ikke mindst godt sundt for børnene.

    Tal så med banken om de opståede problemer, som er noget uklart formuleret.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.