Er der nogen det ved ?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87466
    AnonymForfatter

    jeg fik et tilbud om million spil (præmie garanti (svensk stats obligationer)., hvor man betaler 100Dk om måneden og efter 48 måneder får man 4000 tilbager, mens man samtidig spiller om millioner af penge. adressen er http://www.garantispillet.dk
    er det en god ide` at invester eller rette sagt være med i spillet?
    tak for rådgivning.

    #109194
    AnonymForfatter

    “Lotteri er en skat som man lægger på folk med dårlig matematisk begavelse".

    Hvis jeg låner 1.000 kr af dig og af 9.999 andre mennesker, så har jeg 10 millioner som jeg sætter i banken på en aftalekonto til 5%, idet jeg lige køber en skrabelod til 10 kr (eller hvad sådan nogle koster). Efter et år betaler jeg dig 1.001 kr tilbage. Din gevinst er 1 kr (garanteret) og det eneste du behøver er at være lidt heldig – så får du osse en million i gevinst fra præmieobligationen. Jeg har ‘kun’ en gevinst på 5% af de 10 mill = 500.000 minus de 10.010 jeg betaler ekstra tilbage = 489.990 kr.

    Hvem af os har været mest fornuftig?

    Lotterier arbejder med en tilbagebetalingsprocent. ‘Danske Spil’s ligger vist på 30-40%, klasselotteriet væsentligt højere. Dit spil lyder som om det er måske 85%
    Kun når den kommer over 100% (fx en bankbog, hvor den er måske 102%) kan der være tale om en investering. Alt andet er et forbrug af den vare der hedder ‘drømmen om den store gevinst’, og som alle andre forbrug koster dette penge. Drømmen får du så til gengæld osse, men næppe ret meget andet.

    #109202
    AnonymForfatter

    Hej Henrik
    Tak for din brugebar svar på mit spørsmål.
    hvad er “bank bog" for nogen er det en slags spil?

    ja jeg vil drømme om million,hvad skal jeg ellers gør i det kolde og mørke vinter, men jeg vil ikke miste min fornuft derfor spørge jer, om de kende Et eller anden investering eller en spil.

    sjov nok jeg har været i klasse lotteri i to gange det er sjov og mærkelig.
    Første gang jeg har spillet har betalt 250 kr for nogle lodder, og har vundet næsten det samme penge 200 kr.men bagefter i næsten et år har jeg slet ikke vundet nogen selvom, jeg købte flere lodder.jeg stoppede spillet, efter et år købte jeg igen og kun i starten har jeg vundet, og bagefter trods min køb af flere lodder skete slet ikke nogen. Dreje sig om et tilfæde eller er det et aftale “tilfæde", for at man købe flere lodder!! er det nogen,som har oplevet det samme, som jeg har oplevet?

    Trods alt leder jeg efter en god spil.

    De får mange… og STOR tak for rådgivning

    #109206
    AnonymForfatter

    Jamen det kan da sagtens gå godt – det gør det hver uge for mindst een spiller. Og sidste gang jeg spillede på tipstjenestens produkter købte jeg et skrabelod for 10 kr og vandt 10 kr. Det morsomste var at få dem udbtalt – hun havde allerede hånden i kassen for at give mig en ny, men nej – i virkeligheden skulle jeg kun til andet formål bruge et (brugt) skrabelod.

    På dette sted tales meget om, hvor man kan sætte pengene hen og få 103% retur efter eet år i stedet for 101%
    Det du taler om er et sted hvor man kan få fx 70% igen i stedet for 35% – Spil er og bliver spil.

    Er der da slet ikke nogen spil, hvor man GENNEMSNITLIGT får mere end 100% igen? For jo – du har gennemskuet mig: “bankbog" er der sgu ikke meget lotteri ved.
    Jo da, der er jo børsen. Du kan finde kedelige papirer hvor det er ret sikkert at du får et udbytte efter et stykke tid. Men der er da osse mere ‘volatile’ papirer der svinger op og ned. Hvis du er meget meget heldig kan du tidoble din formue på et år. Det er da spil. Gennemsnitligt er de fleste enige om at du kan forvente en ‘pæn stigning’. Jeg har selv købt aktier i Aresa da de gik på børsen. Det er sådan en aktie der kan blive til hvad som helst: Nul eller noget mega meget (foreløbig kan jeg sælge med tab af ‘kun’ halvdelen af investeringen). Min motivation for at købe aktien var måske mest humanitær, men jeg var fult bevidst om spil-elementet.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.