Swipp & Mobilepay

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Indlæg
  • #204954
    AnonymForfatter

    Men næsten er jo ikke helt godt nok.
    Synes det besværliggører tingene lidt, først at skulle sikre sig at modtageren ikke bruger DB.

    Nicolai

    #205210
    HalliHalloForfatter

    Nu er der kommet en ny udbyder på markedet ved navn Paii eller hvad det nu hedder, et selskab eller app oprettet af telefonselskaberne.

    Nu er der så 3 forskellige valgmuligheder, men jeg har personligt tænkt mig at fortsætte med at bruge mit Dankort og så overføre på gammeldags maner.

    Er det forkert?

    #205214
    AnonymForfatter

    Forkert!!

    Det er lidt mere besværligt, men forkert kan det jo aldrig blive.

    #205288
    CrixForfatter

    Det er forkert i det henseende at du gør livet mere besværligt for dig selv

    Jeg kan i hvert fald kun anbefale mobilepay

    #205442
    HalliHalloForfatter

    Efter at jeg skrev mit indlæg af 21.2. har jeg tilmeldt mig mobilepay, da en bekendt skyldte mig penge, og gerne ville overføre på den måde.

    Det tog kun et par minutter at oprette kontoen. Problemerne opstår først, hvis man igen vil afmede sig, da man så ikke kan gøre det via appen, men skal skrive til dem. Hvorfor det skal gøres manuelt er mig en gåde, men ikke særligt fornuftigt.

    Men når de ikke tager abonnementsgebyrer endnu for det, så går det jo nok.

    #207434
    AnonymForfatter

    kan man godt overfør penge fra mobilepay til swipp
    og er det lige meget hvilken bank man har, hvis man skal have mobilepay

    #207436
    AnonymForfatter

    Frederik: Hvis du bruger Mobilepay betaler og modtager du via Dankort. Derfor er det ligegyldigt hvilken bank du har.

    Jeg mener ikke du kan overføre mellem Mobilepay og Swipp.

    #207446
    HalliHalloForfatter

    Er swipp ikke for samtlige andre banker end Danske Bank?

    MobilePay (Danske Bank) kan enhver dansker med et betalingskort anvende og det koster vist stadig intet i gebyrer, men hvor længe?

    #207488
    AnonymForfatter

    Swipp er konto overførsel mellem de konti som er tilmeldt (dvs. at Bankerne også skal være med og det er DB ikke pt.).

    Mobilepay er som sagt betalingskort overførsler til konto, så det virker for all som har betalingskort.

    #207502
    HalliHalloForfatter

    Kan man stadig ikke afmelde Mobilepay (Danske Bank) via den app man skal downloade?

    Jeg havde det på et tidspunkt, og måtte skrive til banken for at blive slettet, hvilket jeg syntes var meget omstændeligt, når vi skriver år 2014.

    #207508
    AnonymForfatter

    Opsigelse skal ske skriftligt eller telefonisk.

    Se i betingelserne her, afsnit 16.1:

    http://www.danskebank.dk/PDF/PRISER-VILKAAR-FAKTAARK/Netbank-og-selvbetjening/Betingelser-for-MobilePay.pdf

    #216532
    AnonymForfatter

    MobilePay har så også den begrænsning, at hvis man vil bruge det til at modtage betaling som erhvervskunde, så skal man have en konto i Danske Bank hvor pengene går ind – man kan ikke bruge andre banker.

    #216636
    peter holm larsenForfatter

    Kære Marqvar,

    Nu er hele diskussionen jo om betaleren.

    Pt er det min vurdering helt udokumenteret at mobilpay er at foretrække da det er klart mest udbredt. Tvivler meget på at sweep kan nå at hente det ind.

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.