Hvis de danske banker vil af med den alm. lønmodtager?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93706
    AnonymForfatter

    Hvis det er de danske bankers strategi at de vil af med den jævne lønmodtager. Det vil sige han/hun som tjener mellem 18-40.000 pr. måned, og som bor til leje og ikke er interesseret i bil idet han/hun bruger offentlig offentlig transport (og som heller ikke er interesseret i hverken kreditkort, kassekredit eller lignende). Tror I så vi kunne ende med at stå med en såkaldt lønmodtager bank engang i en nær fremtid? Det vil sige en bank hvor disse mennesker flytter deres konti til? Eller en regulær Statsbank som nogen på yderst politiske venstrefløj har talt for?

    Men det er virkelig en bizar verden vi lever i. Indtil for få år siden var en “dårlig" kunde en person som trak sin konto over hele tid og var registret i RKI. Idag er en dårlig kunde pludselig blevet han/hun som ikke køber bankers produkter.

    Hvad bliver det næste?

    #198378
    MichaelForfatter

    Prøv at spørge dig selv hvad “lønmodtagerbanken" skal leve af hvis kunderne hverken har opsparing, lån, investeringer eller andet der bidrager til indtjeningen. En bank kan nu engang ikke leve af at der går X kroner ind på kontoen den 1. som alle bliver brugt i løbet af måneden. Det kunne de såmænd heller ikke i de gode gamle dage.

    Jeg er i øvrigt ikke enig i at den slags kan betegnes som dårlige kunder. Det er blot kunder uden indtjeningsmuligheder her og nu, men den slags kan jo ændre sig. Mange får jo på et tidspunkt behov for bil, bolig osv.

    #198396
    testForfatter

    Problemt er jo så bare at rigtigt mange forbruger når de så skal ha bil vælger det billigst tilbud evt forhandlerne. Dvs. Banker kan ikke lave billig pondus konti i håb om at de dermed har en stabil kunde for livet. Det er en af grundene til de ændringer vi ser.

    #198398
    AnonymForfatter

    test, så det du siger at bankerne tænker sådan her:

    Mads har lønkonto uden gæld i Jyske og tjener 23000 kroner efter skat hver måned. Mads vil så gerne låne penge til et bil og Jyske tilbyder et lån 9% til bil. Men så ser Mads at Nordea kan tilbyde ham et lignende billån blot til 7%, at så tænker banker at så skynder Mads at flytte sin lønkonto til Nordea, så hurtig han kan. Og når bilen er betalt efter 4-5 år, så forlader måske Nordea for Sydbank fordi de kan tilbyde et andet produkt end Nordea.

    Er det sådan du mener bankerne tænker, test? At de forventer at den gennemsnitlige danske lønmodtager skifter bank hver. 5-10 år?

    #198406
    testForfatter

    Ja

    #198408
    testForfatter

    Ps ingen virksomheder kan leve på fremtiden forventninger om indtægt. Kunde loyalitet går mod nul. Internet hurtigt skift

    #198410
    testForfatter

    Pps jeg har ikke haft en primær bnk i mere ind 6 år i træk de sidste 25 år

    #198426
    AnonymForfatter

    DB har indtil for relativt nyligt ca. 1-2 år siden, altid givet mig gode produkter.

    Dvs. at jeg aldrig indtil deres umådeholdende rentestigninger, havde haft behov for at skift bank eller lån eks. hos bil forhandleren.

    2 bil og en andelsbolig lån blev det til igennem årende, nu har jeg intet i den bank.

    Andelsbolig lån blev flytte til en anden bank som andelsbolig kredit efter deres rentestigninger, derefter kom deres nye “kundepakke" som tvang mig til at skifte bank med lønkonto mv.

    Har ingen bil lån, men en sund privat økonomi burde man ikke strafes for ved at blive opkrævet flere gebyrer. De ca. 150 om året var sådan set rigeligt for den service jeg fik, set med mine øjne.

    Nu har jeg det selvfølge helt gratis (indtil AL gør noget), så på den måde er det jo fint nok. AL kunne ikke give mig samme rente som Swedbank på andels kreditten, så derfor har jeg nu to banker.

    Skulle have have et billån nu, så ville valget blive mellem Swedbank og Toyota Financial Services (ja, jeg køre Toyota, hvad ellers 🙂 og får AL gebyrer på og der stadig findes banker uden, jamen så skifer jeg bare igen.

    Så DB har lært mig og vist mig at man skal shoppe bank, præcist som med alt andet.

    #198434
    testForfatter

    Molan du udviser jo præcist det mønster der gør at alle bankerne med tide bliver nød til at opkræve fast grund pris

    #198436
    AnonymForfatter

    ja men det er bankerne egen skyld at jeg gør det, er først begyndet EFTER at DB tog røven på mig.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.