Kan man slippe ud af en obligatorisk pensionsordning

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #198324
    HalliHalloForfatter

    Vbturbo: Hvordan går med din kones overførsel fra Danica til PFA?

    Er det muligt at få dette oplyst og evt. hvad overførslen afventer eller er strandet på?

    Ja, hvis det stod til denne neoliberale mand, Mads Lundby, så var der ikke nogen der betalte skat overhovedet, og især ikke virksomhederne.

    Personlig er jeg tilhænger af, at der er grænser for hvor meget der kan fradrages i den skattepligtige indkomst hvad angår ratepensionen, og syntes at 50.000 kr. eller deromkring er passende for de fleste. Indtil for et par år siden kunne man indbetale ubegrænset på denne ordning, hvilket var helt tåbeligt. At der er fri fradrag for livrenten er til dels i orden, da pengene er tabt ved dødsfald efter nogle få år efter pensioneringen, dog kan der tegnes dyre ægtefællepensioner.

    #198444
    HalliHalloForfatter

    Vbturbo: Noget nyt i din sag om overførsel af din kones pensionsordning fra Danica til PFA?

    Måske produktsælgeren fra Danica har overtalt jer til at blive der for at støtte Danske Bank-koncernen?

    Følg venligst altid dine indlæg op, tak.

    #198944
    HalliHalloForfatter

    VbTurbo, noget nyt i din sag pensionssag, se ovenfor?

    #198946
    OBSForfatter

    @vbturbo:

    Jeg ved ikke om man har krav på at kunne overføre dele af en ordning, men umiddelbart skulle der jo ikke være noget til hinder for også at overføre skattekode 1-delen. Har de givet nogen grund til hvorfor de ikke vil overføre ordningen?

    Jeg har dog selv lige haft mit hyr med at få overført en ordning der også indeholdt en skattekode 1, men det lykkedes til sidst.

    #213026
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg er ny herinde.

    Jeg har samme problem med Danica Pension, det er ikke andet en svindel og humbuk.
    Har en båndlagt pensionsopsparing, som jeg ikke havde mulighed for for at få udbetalt..
    Den startede vist også med et afkast på omkring 4% og er nu helt nede på 1,8%.

    Jeg har en ordning med en garanteret minimums udbetaling når jeg er fyldt 67 på ca. 11.500 kr, denne vil de gerne have over på en fleksibel ordning og tilbyder i den forbindelse en kompentation på ca 10.000 kr..
    Dette får mine alarmklokker til at ringe.. Noget lugter af at dette kun kan blive en forringelse af min udbetaling.

    Jeg ringer derfor til Danica pension for at tale med dem omkring udbetaling af pension og siger så, at jeg gerne vil have at De udbetaler alle mine renter & afkast i den resterende periode af min opsparring, da disse ikke er dækket ind under båndlæggelsen.. Danica prøver så i første omgang at bilde mig ind at mine renter også er båndlagt, men efter noget tid giver de sig så en “smule"..

    Men med et så lavt afkast resulterer det i sølle 700kr om året efter alle udgifter er betalt, men Danica vil have 1700kr for hver udbetalingsekspedition de laver… Dette er helt hul i hovedet efter min mening..
    Jeg mener jo at jeg kun laver 1 ekspediton der dækker over resten perioden.. At de påstår de ikke kan lave overførslerne automatisk tror jeg ikke på..

    Hvad mener i ??

    #213070
    HalliHalloForfatter

    Du er nok meget vred på Danica, det er bare det jeg mener om dit indlæg.

    Men hvis pengene ikke kan flyttes til et markedsrenteprodukt hverken i Danica eller til et andet selskab, så
    er der ingen der kan hjælpe dig, og du må nok så bare acceptere tingenes tilstand.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.