varme penge retur ?

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Pernille (17)Forfatter
    Indlæg
  • #93597
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa

    da jeg har fået vand og varme penge tilbage, de bliver modregnet i huslejen for marts måned ville jeg gerne have disse penge jeg har fået tilbage over på en anden konto altså diferencen eller hvad det nu hedder. det køre over pbs/betalingsservice også min budgetkonto.

    må banken godt lade være med at overfører dem, selv om jeg har spurgt om de ville ? er der nogle regler for dette ?

    for at vide at de ikke kan se der er sat penge ind på budgetkontoen eller modregnet i huslejen men kan da selv se det på pbs og at betalingen for marts måned at huslejen er det mindre end sidste måned som jeg gerne vil have over på en anden konto.

    der bliver trukket et fast beløb hver måned til budget og der er til alle udgifter plus mere, så ville da mene at de bare kunne overføre pengen for mig, da jeg ikke selv kan røre min budgetkonto.

    ved i evt noget om dette ?

    #196256
    AnonymForfatter

    Du kan da bare selv flytte pengene tilbage i din netbank.

    #196258
    Pernille (17)Forfatter

    hejsa jeg kan ikke røre ved min budgetkonto, står der også i indlægget. for hvis jeg kunne det var der heller ikke noget problem.

    #196264
    Pernille (17)Forfatter

    så fik jeg da svar fra banken men synes det er noget mærkeligt noget, har jeg ikke oplevet før.

    når men fik at vide at beløbet måtte de ikke efterregulerer pga sikkerhed på budgetkontoen hmm

    har i hørt det med ?

    #196266
    MichaelForfatter

    Medmindre du er blevet umyndiggjort så har du naturligvis fuld råderet over dine penge – herunder din budgetkonto. Banken må naturligvis ikke tilbageholde noget som helst. Omvendt er det dit ansvar at sørge for at der altid er plus på kontoen (medmindre der er en kredit tilknyttet).

    Hvilken bank er der tale om?

    #196270
    Pernille (17)Forfatter

    jeg har sparnord og er ikke umyndiggjort men på førtidspension og før det kontanthjælp.

    #196276
    HJLForfatter

    Du har vel bedt dem ligge budgettet for dig?

    Hvis de har gjort det har de brugt meget tid på en meget simpel opgave og sikkert derfor lagt en spærring ind så du ikke selv kan hæve. Du får sikkert lov at hæve hvis du siger at du selv vil styre det fremover men så skal du nok ikke forvente den store forståelse og hjælp når/hvis dit budget går i overtræk.

    #196278
    Pernille (17)Forfatter

    nej jeg har ikke bedt dem ligget et budget, jeg har bedt om at få en budgetkonto og den har jeg selv lagt med udgifter og det der skal sættes ind derpå hver måned. det har jeg selv gjort også har de bare sat beløbene dem jeg har sagt også er der tilmeldt pbs.

    men kan da godt være det er derfor jeg ikke selv kan hæve derfra, da pengene køre automatisk.
    men som sagt sidste år skrev jeg bare til dem og dagen efter var de overført.

    synes selv jeg har styr på min økonomi med lidt på bogen også, det er heller ikke så meget pengene men måden på det.

    #196280
    Pernille (17)Forfatter

    altså jeg har selv lagt budget i et skema og det er det banken har brugt med de beløb jeg har skrevet som ind og udkomst.

    #196304
    HalliHalloForfatter

    Er sagen så afsluttet med din bank, Pernille?

    Men spørg altid først i banken, hvis du får flere problemer med den.

    #196308
    Pernille (17)Forfatter

    sagen afsluttet ? hvis det er det med indlægget så ved jeg det ikke lige, snakkede med dem idag i tlf men det fik jeg ikke noget ud af. så gider ikke bruger mere tid på det med de penge. om de så skal stå på min budget selv om der er en masse på iforvejen så må de jo gøre det.

    #196366
    AnonymForfatter

    Det kunne jo også være at de var tid til at finde en anden bank. Kender ikke SparNord men syntes det virker underligt at de ikke kan finde ud af at du selv kan flytte rundt på dine penge i netbank.

    Det er også lidt underligt at alle forbrugs udgifter der er for meget indbetalt ikke udbetales til nem kontoen. De fleste laver første regning mindre.

    Så sig til SparNord at du selv vil kunne flytte rundt på dine penge på dine kontoer. Siger de nej.
    Så find en anden bank.

    #196414
    Pernille (17)Forfatter

    jeg kan godt flytte rundt på mine penge i netbank, bare ikke på min budgetkonto, de andre kan jeg skam godt bruge.

    jeg har også fået varme pengene sat ind på min alm konto men med en masse døje med at få det gjort fra deres side af synes jeg.

    de kunne bare til at starte med bede om at se opgørelserne fra varme og vand forsyningen isteden for alt det andet plader de har sagt også først til sidst beder om at få dem at se.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.