Tonny T. Andersen og John Norden på TV2/NEWS

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #195038
    testForfatter

    så du kan praktisk talt leve af at gå på restaurant og du står hverdag ved standeren og sælger folk benzin med 3 procent rabat?

    Fantastisk halihalo

    #195054
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg kan ikke købe for mere end 2000 euro benzin om året, så ryger rabatten.
    Der er således ikke mulighed for at stå ved en stander og videresælge med fortjeneste, da jeg stort set bruger for dette beløb. Restaurantbesøg er ubegrænset.

    Der er åbenbart ingen der kan bidrage med noget seriøst til debatten, hvilket syntes kuriøst, når Mybanker nu har millioner af klik på årsbais. Og mange laver indlæg, som i forgårs Jacob (47), der også var på vej hjem fra udlandet, og lige skulle høre om nogle ting. Endvidere kan jeg forstå at der er flere faste skribenter der bor i udlandet.

    Men det kan være at der èn om 1 uge eller 2, der ser mit indlæg og kan berette lidt om udlandsbgebyrer m.v. Ellers går det nok også altsammen alligevel.

    #195076
    Mor51Forfatter

    Jeg har boet i Tyskland i en del år, og da vi flyttede herned fik vi – på anbefaling af andre danskere – en konto i Union Bank i Flensborg med en tilknyttet konto i Tønder Bank, hvortil man “gratis" kunne få overført penge (fra euro i Tyskland til kroner i Danmark).
    Men det var en dyr løsning. Efterhånden viste det sig, at der forsvandt et temmelig stort beløb fra kontoen hvert kvartal, “Kontoabschluss" kaldte banken det.
    Jeg undersøgte sagen, og det viste sig at dække over et grundgebyr på 6 euro, altså 24 euro om året, svarende til ca. 180 kr.
    Det kunne vi jo nok have levet med, men værre var det, at banken opkrævede gebyr for alle bevægelser på kontoen, hvad enten det var indbetalinger, hævninger, overførsler og betalinger via netbank. Kort sagt, hver gang, der gik penge ind på eller ud fra kontoen, snuppede banken et gebyr på 0,50 euro, svarende til ca. 3,75 kroner. Og når man bruger banken til den daglige økonomi, bliver det til ret mange penge i gebyr. For os blev det samlet set til gebyrer over 1000 kr. om året. Da jeg ringede til banken og beklagede mig over det, tilbød de os i stedet en fast pris på 10 euro pr. måned, altså ialt ca. 895 kr. om året, så det var ikke meget bedre.

    Vi opsagde engagementet med dem efter at have fundet en bank, hvor alt var gratis. Så nu betaler vi kun for via netbanken at overføre penge til Danmark nogle få gange årligt. D.v.s. vores tyske bank tager ingenting for det, men danske banker tager fra 10-30 kr. for at modtage pengene.

    Jeg tror, at det her i Tyskland har været normalt med kontogebyrer i en vis størrelsesorden, men at der i de senere år er kommet meget mere konkurrence mellem bankerne, så mange nu tilbyder en fuldstændig gratis konto.

    #195098
    HalliHalloForfatter

    Union Bank er vist også den manden fra Flensborg, tidligere bopæl i Græsenland, som kalder sig forskellige navne herinde senest mest JET45, har omtalt her på sitet nogen gange, ligesom han forleden ønskede vejledning om et Visa eller MasterCard hos FdM i Tyskland, som vist hedder ADAC.
    Han syntes gebyret var højt, nemlig godt 90 Euro, hvilket man jo kan lade ham.

    Mor51, er denne bank ikke dansk eller med danske rødder?

    #195118
    Mor51Forfatter

    Jo, HalliHallo, det er den. Hvis du er interesseret, kan du læse dens historie her:

    http://www.unionbank.de/om-union-banken.html?L=3

    Banken bliver også brugt af de danske institutioner hernede, og så vidt jeg ved, betaler institutioner og foreninger heller ikke så høje gebyrer som privatkunder.

    Jeg vil dog lige tilføje, at det er nogle år siden, vi skiftede bank, så jeg kender ikke de aktuelle gebyrer.

    #195132
    HalliHalloForfatter

    Tak for svar!

    Jeg vil så ved lejlighed læse lidt om bankens historie.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.