Hvad er basisomkostninger for en bank

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93368
    AnonymForfatter

    Hejsa
    Hvis man skal analysere/dekomponere basisomkostningerne i en bank – hvor kan se dekompeneringen af basisomkostninger? Det er vel generelt omkostninger til kapitalen?

    Hvor kan man se basisomkostninger dekomponeret?

    eksempelvis SYDBANK:

    1.-3. kvartal 2012
    •Stigning i basisindtjening på 5 procent
    •Stigning i handelsindtjening med 134 millioner kroner
    •Stigning i basisomkostninger på 1 procent
    •Stigning i nedskrivninger på udlån med 463 millioner kroner til 1.198 millioner kroner
    •Positivt beholdningsresultat på 265 millioner kroner
    •Bankudlån er reduceret med 4 procent til 67,2 milliarder kroner
    •Indlån er reduceret med 2 procent til 63,8 milliarder kroner
    •Kernekapitalprocent på 15,3

    #191614
    MichaelForfatter

    Har du overvejet at spørge din lærer?

    #191616
    AnonymForfatter

    jeg går ikke i skole;) ellers tak for det seriøse svar.

    Har kigget på flere regnskaber online og ingen dekomponere basisomkostninger hvad jeg kan se. Det er derfor jeg spørger om nogle har en oversigt. Jeg har en ide, men kan ikke se noget formelt på nettet hvor en tydelig dekomponering af basisomkostninger fremgår.

    #191618
    AnonymForfatter

    Men hvis du ikke kender svaret skal du nok bare ikke skrive i tråden….

    #191632
    Mr RForfatter

    Jeg tror ikke de er forpligtiget til at gøre dem frit tilgængelige, så det er ikke sikkert du kan se dem nogen steder.

    #191634
    AnonymForfatter

    Har du kigget i deres årsrapport fra 2011?

    http://www.sydbank.dk/inc/pdf/privat/investor/regnskab/2011/aarsrapport_2011.pdf

    Så vidt jeg kan se er basisomkostninger, deres løn til personale.

    Basisomkostninger 2.463

    Udgifter til personale og administration 11 2.463

    “Niveauet i basisomkostningerne er uændret for fjerde år i træk
    som følge af en stram omkostningsstyring og et fortsat faldende personaleantal."

    #191654
    AnonymForfatter

    Ja har set det. Det var mere end specifikation af hvad basisomkostninger indeholdt. Helt sikkert deres omkostninger til at skaffe kapital, men det findes nok ikke dekomponeret. Kan så heller ikke finde de alm underliggende poster.

    #191656
    testForfatter

    Basisomkpstninger er ikke noget fastbegreb så vidt jeg ved.

    #191658
    testForfatter

    Og du kan kun se den opdeling af dem som de vælger at lave. Har vanskelig ved at se hvorfor du mener basisomkostninger skulle indeholde omkostninger til kapital

    #191664
    AnonymForfatter

    Nej det har du nok ret i. De forskellige banker vil nok ikke røbe deres omkostninger ud over personale mv. Renter de betaler for funding er nok en forretningshemmeligved.

    #191666
    AnonymForfatter

    Danske Bank har faktisk ganske glimrende investorinformation.

    Hvis du ikke finder oplysninger på de 200 sider i årsrapporten og risikorapporten tilstrækkelig, så vil jeg anbefale dig at kigge i Danske Banks factbook eller gå ind på hjemmesiden danskebank.dk/ir, hvor du under gæld/debt finder en ret detaljeret oversigt over hvorledes Danske Bank funder sig.

    Meget kan man beskylde Danske Bank for, men dårlig investorinformation er ikke en af tingene. Danske Bank er suverænt den bank i Norden, der har den bedste investorinformation.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.