hvad gøre man ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93229
    AnonymForfatter

    hej jeg lige blev separere har en ok løn . men desværre alt for mange klat gæld.jeg søger en person som kan ,kunne lægge et budget så jeg har mulighed .for at kunne evt købe en billig lejl .med de rente er det billig at købe end at leje . kender nogle nogen eller hvor kan man man henvend sig , har desværre ikke det store tiltro til bank. har kunne en lille andel sparekassen som bank og har ikke real kredit lån bla

    #188384
    MichaelForfatter

    Hvis du ikke engang er i stand til selv at lægge et budget skal du holde dig helt fra ejerboliger. Der er iøvrigt langt flere udgifter i en ejerbolig end lige realkredit- og boliglånet så det er overhovedet ikke billigere at eje end at leje. Jeg går ikke ud fra at du forstår jeg hvad taler om, men du kan jo prøve at søge på ordene:

    Kurstab, tinglysningsafgift, risiko for prisfald, vedligeholdelse, ejendomsværdiskat osv.

    #188388
    PrasmusForfatter

    Michael glemte en ikke uvæsenlig udgift som ellers ligger lige til højrebenet (måske netop derfor): Bidrag til ejerforeningen / administration. Ligger nok i gennemsnit på 2000kr/måneden, men kan nemt varier med +/- 500-1000kr eller mere, alt efter hvilken ejerforening.

    Man skal heller ikke afskrive ekstraordinære udgifter til vedligehold eller forbedringer. De sidste ti år har vi i vores ejerforening haft:

    Vedligehold, nyt tag : 35.000kr
    Forbedring, altaner : 95.000kr
    Vedligehold, nye rør til brugsvand/kloak : 30.000kr

    Alle beløb er for hver enkelt lejlighedsejer og er blevet vedtaget på vores generalforsamlinger. Man har kunnet betale kontant, eller indgå i et fælles lån for hvert enkelt projekt.

    Jeg skal ikke gør mig klog på, om eje elle leje er “billigst", jeg vil blot gøre opmærksom på, at der er flere udgifter end blot renter og afdrag på boliglån.

    #188394
    thsvForfatter

    Start med at lægge en plan for at afdrage gælden.
    Find en lille, billig lejebolig til en start.
    Udskift til Visa Electron, og hæv kun penge svarende til en uges madkøb.
    Hårdt, men den eneste måde at komme udaf overforbruget og blive gældsfri.

    #193516
    AnonymForfatter

    Er der danske banker i Thailand

    Schow@live.dk

    Niels

    #193518
    AnonymForfatter

    Er der danske banker i Thailand

    Schow@live.dk

    Niels

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.