Nu bliver man oplyst om besparelser ved at flytte bank via. TV… men

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93204
    AnonymForfatter

    Og går selvfølgelig ind for at tjekke sine bank aftaler..
    kan så se at 2 andre bank er langt mere fordelagtig for mit vedkommende.. men til min store overraskelse oplever jeg det ikke længer er så nemt. som at vælge et andet sted at handle sin mælk..

    Ringer man til en ny bank bliver man oplyst om at skulle stille men skatte kort, de sidste 3 måneders løn. og mange flere oplysninger på udskrift / kopi..

    men som jeg er oplyst. så mener jeg ikke at det ligger i loven. at de kan nægte at optage en som kunde. og ydermere kræve alt det dokumentation af en person. ved kun at skulle oprette en lønkonto plus en nem konto. så en selv kan styre sit budget..

    men muligt at det er helt nye regler som er kommet ind af bagdøren som jeg fuldstændigt har overset komme ..

    og vil så gerne høre jer om i er mere inde i regler og ændringer inde for bankernes politik. at skulle flytte bank på tros af at man er løn modtager med fast job og gæld som alle har i mindre eller større omfang har i dag..

    #188056
    MichaelForfatter

    Loven giver dig krav på at kunne oprette en Nem-konto og intet andet. Hvis du ansøger om Dankort og/eller kreditter/lån af enhver art så er banken berettiget til at kreditvurdere dig og det indebærer at du fremsender årsopgørelse, lønsedler mv. Du skriver jo selv at du har gæld og hvis du vil flytte denne til en anden bank har du så nu forklaringen.

    Og så mener jeg at kunne huske, at terrorlovgivningen kræver at bankerne identificerer nye kunder med pas. Er dog ikke 100% sikker på dette.

    #188058
    AnonymForfatter

    jo er bedt om dokumentation af enten kørekort eller pas.. da det skal være billed dokumentation..

    men vil det så sige at hvis man lader ens gæld blive i forrig bank. så ikke kan oprette en lønkonto.. som er det eneste jeg beder om.. ?

    #188060
    MichaelForfatter

    Du kan sagtens oprette en lønkonto andetssteds og lade gælden forblive i din nuværende bank.

    #188088
    AnonymForfatter

    Her er lige det i mangler : Link til finansrådetspjese om bank skift.

    Så kan i se hvor lidt bankerne kan kræve.
    Men der er banker som Sydbank og Jyskebank, mv. der har helt deres egen konsept. Støder du / i på den type bank så drup dem. Bare skrive så finder vi / jeg en anden bank der ikke kræver det. De fleste banker er ikke så krævende, for de kender jo også folderen.

    http://www.finansraadet.dk/servicemenu/materialer/pjecer-.aspx

    #188114
    AnonymForfatter

    Det er korrekt som det nævnes, at du som privatperson (bemærk; gælder ikker erhverv) kan kræve, at få oprettet en Nemkonto i et givent pengeinstitut. Det er mig bekendt også uden at indlevere økonomiske oplysninger.
    Desværre er der vist ingen regulering i forhold til, hvilke vilkår Nemkontoen må oprettes under.

    Dvs. hvis ikke du er villig til, at give dem indsigt i din økonomi, kan bankerne vælge at tilbyde deres “skuffeprodukter" som i givet fald kan være prissat med et månedligt, kvartalsvist eller årligt gebyr. Med andre ord. Bankerne kan vælge at gøre det så uinteressant for dig, at du helt naturligt fravælger at få oprettet kontoen.

    #188202
    testForfatter

    Temaet er vendt mere ind en gang. Man kan kun ha en nemkonto og har kun krav på en. Så den nye bank kan såvidt jeg ved nægte nr. To

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.