Hvilken bank kan anbefales for lav rente på kassekredit?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93187
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg har pt Danske bank hvor jeg har en relativt stor kassekredit.
    Den er på 500.000.-
    Jeg er gået igang med en afvikling og har barberet den ned på 430.000.- iløbet af de sidste 8mdr.

    Det der nager mig, er at jeg betaler 12,75% i rente.
    (har aldrig svigtet banken med overtræk eller lign)

    Det er alt hvad jeg har af gæld
    Jeg har dog ikke fast ejendom og jeg kører i firmabil.
    Jeg ejer en båd der ikke er optaget gæld i (værdi ca 60.000.-)
    Og ligeledes har jeg stadigt et virksomhedsprojekt som er aktivt (dette er grunden til min gæld, hvor de 500.000 blev brugt som udviklingskapital)
    Min indtægt er ok (ca.1,1mio brutto/årligt

    Jeg bor sammen med min kæreste som heller ikke har nogen gæld.
    hendes indtægt ligger på +500.000

    Er der nogen herinde der har et forslag til hvilken bank vi skal henvende os til, for at få de optimale betingelser på kassekreditten?
    Evt er jeg villig til at oprette et lån for de fleste af pengene (eksempelvis 300.000)
    og beholde resten som kassekredit, da jeg af og til har brug for at kunne betale lidt til det aktive projekt.

    på forhånd tak
    DBH
    RS

    #187646
    testForfatter

    Har du over vejet en anden kredit form? Altså et fast lån på 400.000 kr?

    #187654
    AnonymForfatter

    Ja – som jeg skriver i mit indlæg.
    Så er jeg villig til en løsning hvor jeg har fastlån på de 300.000 + en kassekredit på resterende.
    Den kunne evt være på 100.000 (fastlån så på 350.000 (skal bare have mulighed for lige at tage de peaks der kan komme som min månedsløn ikke lige kan bære. Samt give rum til at handle hvis en god mulighed opstår. JEg handler lidt indimellem og tjener ekstra til afdrag og renter)

    #187656
    AnonymForfatter

    Find en anden bank som er mere seriøs på rentemarginalerne – det burde ikke svært med det
    du har angivet i ovenstående.

    Kan anbefale dig at prøve SparNord/Sparbank , pt. har de samlet 6500 nye kunder
    sammen i løbet af i år og ja som den anden debatør foreslår bør du nok se på om du ikke skulle overveje en anden type låne konstruktion.

    Prøv at indhente flere tilbud fra forskellige banker og så se på hvad der falder mest attraktivt ud ifht. din profil

    #187658
    AnonymForfatter

    Tak for anbefalingen – super.
    Lige hvad jeg håbede på, nemlig at nogen ville anbefale banker der kunne være interesseret i min profil (stor gæld uden sikkerhed, og ingen fast ejendom -kun lejebolig (som iøvrigt skyldtes en skilmisse for år tilbage))

    #187660
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror desværre ikke du er særlig seriøs.

    Alle kan slynge en tilfældig bank ud herinde, men om du kan blive kunde er nok mere tvivlsomt.

    Når du har en rente på næsten 13% i DB, som du åbenbart ikke kan få billigere der, så er du nok ikke så god en kunde, som du selv går og tror.

    Og hvorfor har du ikke af dig selv kontaktet andre banker for at høre hvordan de forholder sig til evt. bankskift? Det ville jeg da have gjort før jeg spurgte her på dette forum.

    Jeg håber du får halveret din rentesats, men er nok tvivlsomt om du kan gå andre steder uden at kunne stille nogen sikkerhed overhovedet.

    #187668
    AnonymForfatter

    Halli Hallo
    Jamen det er da ærgeligt hvis du ikke tror jeg er seriøs. Det kan jeg jo ikke ændre så meget på (altså din opfattelse)

    Når jeg spørger i sådanne et forum som dette, så er det for ikke at rende alle bankerne på dørene, for det har jeg simpelthen ikke tid til.
    At jeg vælger at spørge på dette forum, er simpelthen hvis jeg kunne få et short cut til de banker der er mest aggressive på renterne og interesseret i nye kunder med en profil som min.

    At have en så stor kassekredit kan jo skræmme de fleste banker væk (når den er uden sikkerhed) Men omvendt mener jeg måske også min/vores samlet indtægt bør kunne have interesse for en bank på lang sigt.

    Om min høje rente skyldes jeg er en dårlig kunde… næ det tror jeg ikke, for jeg har da aldrig svigtet med mine betalinger… kunne det skyldes at jeg ikke har været så rapkæftet og hård til at finde alternativer?? ja, det er ihvertfald en medvirkende årsag. Men det skal siges at jeg har været meget glad for min bankrådgiver, og derfor også den meget loyale type.

    #187670
    AnonymForfatter

    Med en årlig brutto indtægt på 1,1 mio kr. (løn indkomst) og med kærstens +500.000 i årlig løn indkomst burde det ikke være noget problem set ifht. til gældens størrelse(430.000 kr) at finde et alternativ med en langt mere attraktiv rente

    Der findes trods alt stadigvæk mere seriøse banker end Danske Bank

    #187674
    AnonymForfatter

    Det er lige præcis det jeg mener.
    Vi hænger ikke helt i vandskorpen.
    Selvfølgelig er det ærgeligt at vi ikke har fast ejendom eller andet der ligesom kunne stå som sikkerhed.
    Men jeg ejer stadigt et aktivt projekt for pengene og afviklingen af gælden er da rimelig.

    Jeg har ringet til sparbank nord + en lokal bank som jeg fik anbefalet.

    #187678
    fk2001Forfatter

    Det lyder som du ikke har drøftet situationen med DB endnu. Det bør du ikke undlade. Omvendt så kan du også gå den anden vej rundt og se hvad andre banker kan tilbyde og så tage dette med til DB. Hvis du ellers er glad for DB hvilket det lyder til, så er der ingen grund til at stoppe dette samarbejde før I bliver uenige. Man kan komme langt med forhandling, og med den indkomst og type af forbrug til udviklingskapital du fremlægger, er renten på din kassekredit helt hen i vejret efter min mening og den er kun endt der pga. du ikke har banken “med dig" i dit foretagende.

    #187682
    AnonymForfatter

    Jeg skifter heller ikke uden at præsentere DK bank for evt. bedre tilbud.
    Det er jo en forhandlings situation, men jeg skal have noget at arbejde med 😉
    DB er klar over at der skal kigges på det, og har indikeret at de vil gå ned i rente hvis noget lægges over til fast lån.

    Min bank har været med mig og troet på mig, på tidspunkter hvor andre ikke havde den mindste tro på det (mit projekt)
    Det skal de have tak for og da også den respekt, at de får muligheden for at beholde os som kunder.

    I mit arbejde har jeg møder jeg jo også jævnligt den frie konkurrence, og mine kunder får jo også tilbud udefra. Men de bedste af dem, det er dem der siger det til mig, og giver mig en mulighed for at optimere pris og forhold for dem.
    Så det samme vil jeg praktisere for DK bank.

    #187692
    AnonymForfatter

    Med en lønindtægt på 1,1 mio kr. og fri bil får man mindst 500.000 kr. udbetalt om året svarende til 60.000 kr. om måneden. Som samlevende uden udgifter til bil og ejerbolig virker det ikke særligt overbevisende at nedbringe kassekreditten med 70.000 kr. på 8 måneder. Det skulle ha’ været mindst det dobbelte.
    Jeg tror, banken anser dig for et usikkert papir, fordi du bruger for mange penge i privaten. Eller måske gir firmaet underskud?
    Lav et budget og beslut jer for, hvor meget der skal betales ned på kassekreditten. Når I har holdt budgettet nogle måneder, er banken nok villig til at forhandle en bedre rente.

    #187700
    pppedeForfatter

    Usikret gæld for 500.000 trods en høj kreditomsætning er ikke bankernes favoritprodukter i øjeblikket. Kombinerer man samtidig dette med, at dit forretningsomfang med banken (umiddelbart) er meget begrænset, så forstår man nok prissætningen. Havde du haft bil(lån), forsikringer, pension og bolig(lån), så var din forhandlingssituation i hvert fald bedre.

    Du giver sandsynligvis heller ikke dine mindste kunder de bedste priser. Omvendt kan man jo så heller ikke klage efterfølgende, hvis de finder varerne billigere et andet sted. Som du så også ved, så er pris jo kun ét parameter at konkurrere på..

    Man kommer selvfølgelig langt med en god løn og et vist potentiale, men i mine ører lyder det ikke urimeligt. Det kan dog ikke afvises, at andre banker kan gøre det billigere. Pt. er DBs laveste sats på en kassekredit 10,45 for 24/7 kunder og det er nok typisk i en lidt anden størrelse.

    Hvis forholdet mellem dig og banken er godt og det virker realistisk at lave en fornuftig afvikling på kreditten ved omlægning fra kredit til lån, så lyder det som en win-win for både dig og banken – og derved er en nedsat rente jo ikke helt hen i vejret.

    Anyyways, pøj med projektet 🙂

    #187704
    fk2001Forfatter

    Kassekreditten skal som udgangspunkt finansiere kortfristet gæld mens et fast lån optages for langsigtet gæld. Hvis kassekreditten konstant står tæt på maximum, så bør du selvfølgelig ændre dette. Det giver dig jo også adgang til mere likvid kapital, så du kan betale dine regninger selvom dine kunder lige skal have en ekstra månedes kredit.

    Det lyder til at du har succes med dit foretagne og endvidere har en bank der også “er med" hvilket jo kan være svært nok i disse tider. Held og lykke med den fortsatte udvikling 🙂

    #187712
    AnonymForfatter

    JA det er sjovt at se udlægningen af situationen fra forskellige sider.
    Tove: Min bruttoløn indeholder min bil (beskatningsgrundlag 541.000 + telefon)
    Det gir ikke lige 60K ud om måneden skal jeg hilse og sig 😉
    Men da min løn ikke er fast men delvis bonus relateret, så skal jeg faktisk korrigere i det oplyste. jeg rammer 1.024.000.- hvis jeg beregner gennemsnittet for i år(hvilket jeg ved jeg vil gøre som minimum)

    Nå men tak for jeres input.
    Syntes de er nået dertil hvor det går mindre ud på at anbefale en bank og mere ud på hvordan pengene skal forvaltes 😉

    Pppede – tak for et godt indlæg – virker meget rigtigt det du siger.

    Fk2001 – takker 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.