GE Money bank

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #189344
    AnonymForfatter

    @thsv

    Vi har faktisk disse oplysninger fra Per:

    Har et hus vurderet til 2.500.000,- F5 lån på 1.550.,-000 friværdi konto på 400.000,-
    2 billån til 225.000.- samlet, ialt gæld 2.175.000,-
    samlet indkomst 850.000.- rådighedsbeløb pr måned 25.000.-

    Jeg tvivler dog stærkt på rådighedsbeløbet, alene det at de har to biler.

    Prislisten for friværdikonto kan ses her

    http://www.nykredit.dk/privat/ressourcer/dokumenter/pdf/Priser/prisliste-udlaan.pdf

    Her kan man få et indtryk af hvad en bil koster
    http://www.fdm.dk/motor/det-koster-bilen-2011%E2%80%A9
    Husk at færre kilometer om året betyder væsentlig dyrere per kørt kilometer. Så vi kan roligt gå ud fra at bilerne koster mindst 100.000 om året sandsynligvis en del mere.

    Men læs mere om hvad der skal fratrækkes rådighedsbeløbet
    http://www.kronetanken.dk/index.php/om-okonomi/penge/155-radighedsbelob

    Vi skal også huske på, at der skal trækkes i hvert fald 30 % skat fra indkomsten. Der skal også trækkes mindst 5 % fra i eget bidrag til pensionsindbetaling. Så er vi venlige overfor Per, så er der 570.000 tilbage efter pensionsbidrag og skat er trukket. Når biludgifterne er trukket fra er der så højst 470.000 tilbage. Der skal trækkes el, vand, renter fra huset (efter skat), ejendomsskatter mv yderligere fra dette beløb, før end rådigshedsbeløbet er tilbage.

    #189348
    thsvForfatter

    Husk, at Nykredit har løbende provision på 0,5% årligt af kreditmaksimum!
    Det er alene 2.000 kr i dette tilfælde, og er der afdraget ned til 100.000 kr, svarer det til 2% i merrente i forhold til de opgivne rentesatser.

    Jeg tvivler også på, at der i 25.000 kr er medtaget opsparing til 2 nye biler eller afdraget på gælden.

    For denne låntager havde en interne omlægning hos Nykredit, så boliglånet kom under de 80% nok været det billigste, såpecielt hvis det blev kombineret med indfrielse af billånene, omend skaden for disse jo nok er sket, da man skulle have købt baseret på friværdikontoen.

    Har dog en mistanke om at de 2,5 millioner er off. vurdering og at huset er mindre værd, når det skal lånevurderes af Nykredit.

    #189352
    AnonymForfatter

    @thsv

    Jeg tror, at du har ret. Det gør det bare endnu mere mistænkeligt, at Per har “kunnet låne" til denne rente hos GE.

    Det mest ærgelige er, at næsten alle realkreditter nu er en del af en bank, med BRF som eneste undtagelse. De har jo så andre problemer, som gør at de desværre også har måttet hæve bidragssatserne meget. Og vi ved jo, at Nordea stiller som krav, at samtlige ben i forretningen giver et afkast på 15 % af egenkapitalen. Danske Bank har et tilsvarende krav. Det er i lyset af dette, at man skal se stigningen i bidragssatserne. Det er også derfor, at både Danica og Nordea liv er sat til salg, de vil aldrig nogensinde kunne får 15 % i afkast af egenkapitalen i disse selskaber.

    #189356
    thsvForfatter

    Nej!

    GE vurderer jo netop ikke ejendommens værdi ligeså kritisk som Nykredit vil gøre det.

    De ser jo blot et par med fornuftig indkomst og tilsyneladende stor friværdi, som let kan betale de 3.300 kr om måneden de næste 6 år.

    #189358
    AnonymForfatter

    Her tror jeg så, at du misforstår mig.

    Det drejer sig ikke om hvordan GE vurderer ejendommens værdi, sagen er, at selv personer med en væsentlig bedre økonomi end Per ikke kan få 3,95 % i rente. Det der gør det mere mistænkeligt er at rådighedsbeløbet snarere er 15-20 tusinde og ikke som oplyst 25 tusinde.

    Jeg har set andre poste herinde, som havde bedre økonomi end Per, som kun kunne få tilbudt lån til 12-18 % i rente hos GE money bank. Det lugter langt væk af fusk. Jeg har glemt, at der kan være tale om en femte mulighed, Per er en af dem, som tager penge for at forbedre virksomheders ry på tjenester som trustpilot. Måske dette var et forsøg på, om man kunne gøre noget tilsvarende på mybanker.dk?

    #189360
    MichaelForfatter

    Tja, det er ikke de pæneste ord GE får med på vejen på Trustpilot

    http://www.trustpilot.dk/review/www.gemoneybank.dk

    #189368
    testForfatter

    faktisk meget laver ind danske bank 🙂

    #189370
    AnonymForfatter

    Hej thsv

    Der er ingen afdrag på F5 ingen afdrag på friværdikonto, det er lige nu ved at blive ændret, såleds at friværdikonto bliver 10 års 2 % med afdrag. De 2 lån udgør 80 % af Nykredits vurdering. Boliglånet uden for 80%, er reelt et billån, det betales ud med GE lånet til 3,98 %

    #195640
    mr. umuligtForfatter

    Hej Kan se ovenstående svar. Fatter ikke at folk blander huslån ind over forbrugslån, det giver jo ingen mening. Min rente på min forbrugslån med restsaldo er 7.89 HOS GE nu, Nordea med restlån 25.000 er 14,5 % . Har intet ondt at sige om GE. Jeg ved ikke om man først skal ind i varmen for at få de lave renter. Min er ihvertfald kun faldet imens banker er steget

    #195642
    mr. umuligtForfatter

    restsaldo hos GE var 55.000

    #195646
    HalliHalloForfatter

    Det forstår jeg da godt mr. umuligt, for hvis du kan få et billigere boliglån hos Ge-MoneyBank til kun 3,95 fremfor 18% i Danske Bank, som en fornylig skulle betale, så er der da mange penge at spare.

    Problemet er blot er det vist er temmeligt svært at få disse billige lån hos dem? Men man kan altid prøve, det koster ikke noget.

    #195650
    AnonymForfatter

    Det er noget fup og fidus.

    Jeg ansøgte hos GE-Moneybank. Vi har økonomien i orden, hus, 2 biler og begge har en god indtægt. Vi ville bare se om vi kunne låne et beløb der afskaffede vores flere lån hos den Danske Bank fordi de havde skruet all vores kontoer op i rente så vi skulle betale et år eller mere end først planlagt.

    Svaret var 15,95% og de ville sende papirerne men nej, det kan i sku godt glemme. Hvad ærgrer mig mest er at jeg brugte tid til at finde al den information de skulle bruge. Spild af tid.

    #196582
    CronniForfatter

    Jeg kan kun anbefale GE-Moneybank..

    Jeg har en fornuftig økonomi.

    Har lige lånt 100.000 med en løbetid på 36.mdr og en rente på max 9,95%..
    Skal bruge det til at udskifte et lån på 15% i banken, samme ydelse om måneden men spare lige 9 måneder på løbetiden = 27.000 kr. Det kan man da ikke klage over..

    Ha en god dag.

    #196586
    thsvForfatter

    Cronni, dine tal passer bare ikke!
    9,95% i rente gover en ydelse på 3.224 kr om måneden i 3 år, mens et banklån til 15% med samme løbetid koster 3.467 kr, eller ca. samme ydelse ved en løbetid på 39 måneder. Og nettoydelsen efter rentefradrag er jo lavere dev banklånet over 39 måneder, ligesom der spares oprettelsesomk. til det nye lån.
    Hvis låneomk. er på 5.000 kr ved omlægningen til GE er der ikke tjent en krone ved omlægningen, når man tager højde for værdien af rentefradraget.

    #198744
    AnonymForfatter

    Jeg er blevet tilbudt et lån til 3,95% i GE Moneybank.

    jeg spurgte fordi jeg skulle give 10,25% for det samme forbrugslån i min normale bank, Nordea.

    Så er det bare om man tør. Men efter at have læst her i debatten, så det ikke ud til at GE Moneybank er så meget anderledes and “almindelige" bank.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.