overtagelse af kreditforenings lån ved skilsmisse

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93173
    AnonymForfatter

    Hej tænkte om nogle kunne forklar mig reglerne for overtagelse af kreditforenings lån ved skilsmisse.
    Min kone og jeg skal skilles og jeg vil rigtig gerne blive i huset. vi ejer huset sammen og Vi har en kreditforenings gæld på 2156000 + et bolig lån på 172000 kr. huset vil i bedste fald blive vurderet til 2500000 kr. er det muligt at jeg kan beholde det kreditforenings lån der er i huset, ude at kreditforeningen skal vurdere mig, jeg har mulighed for at betale min del af boliglånet de 85000 kr. samt at betale min ex kone ud ved evt. friværdi. mit rådhedsbeløb vil i bedste fald ligge på 8000 kr. for 1 voksen og 2 børn hver anden uge. min års indtægt er ca. 420000. håber at nogle med styrr på dette svare hurtig har 1 mrd. til at vores lån flekslån skal fornyes.
    skulle måske lige sige at jeg ville gå efter et 5 årig flekslån med afdrag

    #187454
    fk2001Forfatter

    Det bliver svært. Du skal selvfølgelig godkendes af kreditforeningen hvis du overtager huset. Ligeledes skal realkreditlånet nedbringes til 80% af vurderingen hvis det skal om-tinglyses, hvilket det skal hvis din kone skal slettes. Det betyder realkreditlånet kommer ned på 2.000.000 hvis boligen vurderes til 2.500.000.

    Men jeg tror slet ikke du kan godkendes til et lån på 2.000.000 med en indkomst på 420.000, og da slet ikke hvis du skal have yderlig lån etableret udover realkreditlånet.

    Dette er desværre nok fakta, selvom det bliver svært at acceptere.

    #187458
    AnonymForfatter

    Med en årsindtægt på 420000 kr før skat ser jeg det også som helt umuligt at du bliver godkendt.

    Eneste mulighed er hvis noget familie vil hjælpe dig økonomisk.

    #187468
    AnonymForfatter

    Jeg har en far som kan hjælpe mig. Min tanke går på at min far kan kautionere for de 311000
    Som jeg vil have medbragt gælden med de næste 5 år. Og tænker at
    Det må være bedre for alle parter at der bliver betalt på gælden frem for
    At alle kan ende med et stort tab med ved ikke om kreditforeninger er til at handle med
    Eller de holder sig striks til reglerne

    #187470
    testForfatter

    Som udgangspunkt ønsker kreditorer jo ikke at svække deres mulighed for at få pengene retur, altså har de større eller mindre risiko for tab hvis de sletter din eks fra pantet?

    Der nok ingen udvej uden om at tale med banken og kreditforeningen om det.

    Du skal være klar over at de far kan komme til at hænge på at betale de 310kkkr.

    #187476
    AnonymForfatter

    Ja men vel kun såfremt at jeg ikke kan klare at sidde i huset og at det så bliver solgt med det tab ?

    #187478
    testForfatter

    Eller du er bagud med afdragene.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.