Hvilken bank ville i vælge ??

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Indlæg
  • #186336
    AnonymForfatter

    Kan anbefale dig Sparekassen Vendsyssel. De er flinke at tale med. Banken er højt rated (Ifølge Risikovurderingen 2011 ligger banken som nr. 85).

    Men jeg ville nok tage en snak med et par banker under alle omstændigheder for at finde ud af, hvor fornuftige de lyder. Og så ville jeg vælge en bank, som ikke er for lavt rated.

    #186366
    thsvForfatter

    DB har jo det velkendte rentespænd, så man skal forhandle en rente som kunde, og i mange tilfælde ændrer banken blot rentesatsen.

    Hvor meget er boligen værd i 2012?

    Jeg valgte Nordea pga. deres ensartede rentestruktur, omend deres rente var en smule højere end DBs laveste sats.
    Vil Nordea godkende dig/jer som kunder, så er deres rentesats på boliglånet kun 6,45%, men de kræver at osse RK-lånet bliver konverteret til dem.

    Men dit problem er nok om gælden er rimelig i forhold til boligens værdi, da din belåning tyder på 100% finansiering ved købet.

    #186368
    testForfatter

    thsv, lidt sjovt du siger det jeg har en kolega der har oplevet relativt store stigninger på sin boligprioritet i nordea. Må man spørge hvad du betaler i rente på boligproritet

    #186376
    testForfatter

    ps og da jeg fik et rente spænd på 1,9 ved danske bank var nordea ca dobbelt så dyr og de ha hævet det siden i følge min kollega hvor danskbank stadig holder de 1,9 hos mig.

    #186378
    thsvForfatter

    Jeg betaler ikke noget i rente til Nordea, da jeg ikke mere bor i ejerbolig, men derimod i en gældsfri andelsbolig.
    men har skam godt kendskab til at boligprioriteten er steget i rente.
    DBs tilbud, da vi skulle skifte var for øvrigt ca. en procent højere end Nordeas, da vi åbenbart ikke havde engagement i DB til at sikre en lavere rente. Og det var vel at mærke en prioritet indenfor de første 40%.

    Renten for et nyt lån hos Nordea er pt. 3,7% indenfor de første 80% og som 1. prioritet, så vores rente ville formentligt have været det nu.

    men nu gik denne tråd jo om renten på et boliglån over de 80%, og ingen tvivl om at Nordea er billigere for de fleste, og i praksis har en bedre kundepolitik end DB.

    #186380
    testForfatter

    thsv tak for svaret. Måske ikke helt ening i at Nordea har en bedre kundepolitik med mindre man kunne tilføje for nogen eller måske kunne man sige for mange, men at de har det for alle er nok ikke helt korrekt.

    jeg synes jo faktisk netop vores to små historier viser det.

    #186394
    AnonymForfatter

    Da andre melder konkrete banker ud kan jeg da anbefale dig SparNord (som jeg kom til efter bye bye til Danske Bank)

    Det er der nok forresten også andre som har fundet ud af
    (og gad vide hvor mon de kommer fra)

    https://www.sparnord.dk/nyheder/arkiv/2012/h1?s_cid=profil+fonds

    #186396
    AnonymForfatter

    thsv
    Har ret Nordea har en anden kundepolitik og en anden talemåde til deres kunder end DDB. Den er ikke længere! Medmindre man er venner el. familie med en ansat der.
    VBTURBO Kan du ikke fortælle lidt om Sparnords satser?

    #186398
    thsvForfatter

    Din historie beviser jo intet om boliglån over 80% som denne tråd omtaler!

    Og ingen tvivl om den gn.snitlige kunde hos Nordea med sådanne lån betaler en lavere rente end den gn.snitlige kunde hos DB.

    Var osse tidligere modstander af Nordeas Fordelsprincip, men kan godt se det smarte med ens satser til alle kunder som en stor fordel.

    #186400
    testForfatter

    Thsv dit svar bekræfter kun min pointe udtalelser om at en given bank er bedre for alle kunder er misvisende. Vi skal ha en egentlig kunde profil ind billedet.

    Uanset om man gerne ville være istand til at generalisere opnår man kun det bedste tilbud ved undersøge mulighederene ud fra ens behov.

    #186412
    AnonymForfatter

    Økonomisk

    Mit råd er til dig at se bort fra de officielle pristavler på banker generelt.
    Det gør jeg selv(jeg påstår at alt kan forhandles) og på den konto sparer jeg tusindvis af kroner selvom en del selvfølgelig går til omkostninger!
    Jeg undgår såvidt muligt bundle produkterne! Dette er = besparelser(overskud) og frihed

    Min profil er pt. ingen opsparing men gældsafvikling (og det hurtigst muligt)

    Jeg fik et tilbud der Matchede DB på alle parametre(bortset SDO – men det har jeg jo ikke
    grundet risikoen for indlåsning)

    7% 20.000 på Visa’en
    7% 30.000 på Master

    5,5% på en boliglån kassekredit(synes nogen måske er dyrt – men betaler da gerne 0,4-0,6%)
    mere end eks.vis DB’s bolig prioritet.

    Renterne på indlån er dog for dårlige(har jeg ikke gjort noget i udover børne opsparingen) – altså hvis du er på udkig efter udbytte på dine penge (og så er vi jo der hvor jeg må gi test ret – alt er individuelt og det er din profil også)

    Hvis jeg var dig (ud fra hvad jeg har læst i dine forskellige indlæg)
    Få din ejendom vurderet ved en ikke HOME mægler og få noget på skrift (måske tilbud på en salgsaftale)og ha så den med til dine indledende forhandlinger så står du umiddelbart langt bedre.

    Nu er det jo sådan at jeg ikke skal gøre reklame for nogen bank specielt men du spøger selv og så må du jo prøve og skimme ½ års regnskaber og pressemeddelser

    Eks.vis https://www.sparnord.dk/presserum/arkiv/2012/Q2_2012_PM

    Citat:
    Mens bankudlånet i første halvår falder med 2,3 milliarder kroner, stiger Spar Nords formidling af realkreditudlån med 2,8 milliarder kroner. Dermed opvejes faldet i bankudlånet, og Spar Nords samlede kreditformidling vokser med en procent i første halvår.

    Hvilket i min optik indikerer at der finanseres RK lån og der er mange af de lidt mere
    vel konsoliderede som siver i en lind strøm væk fra DB (hvor skal de ellers komme fra
    da førstegangs køberne stadigvæk har svært ved at låne – og så mange bolighandler er der altså heller ikke)

    Jeg har faktisk lige modtaget prisstigningsvarsel fra RKD og meddelte dem igår
    grundet RKD’s nye pristinger kunne jeg ikke være kunde hos dem længere efter
    næste rente tilpasning

    Det er den luksus jeg har (rend mig Ejvind -;)

    Håber du kan bruge lidt af det
    og få nu gjort noget ved det så du kan komme ud af “åger trippet"

    #186420
    testForfatter

    Den tror jeg lige jeg skal ha en gang til betaler du 5,5% på en gælde som du kunne få ind i et Sdo lån? Hvor smart er det lige?

    #186422
    AnonymForfatter

    Test nu har jeg jo ingen gæld på den konto så 5,5% af ingenting = ingenting
    Har jeg fortalt dig!
    Kontoen opstod pga et køb af byggegrund (buffer til garantistillelsen), jeg har den stadig , men bruger den ikke

    Helt generelt så nej tak til størrer lån i en bank, så belåner jeg hellere min friværdi i et RK hvis det skulle blive nødvendigt(Du får det ikke billigere -;)og nej tak til bolig prioritetslån (SDO) længere er den ikke , øger din følsomhed

Viser 13 indlæg - 16 til 28 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.