Skandiabanken og nybyggeri

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87357
    AnonymForfatter

    Jeg overvejer at købe en grund og opføre et hus. Når huset står færdigt, så skal den endelige finansiering helst ske via en boligprioritet i Skandiabanken. I øjeblikket har jeg en anden bank.

    Når jeg indgår kontrakt med byggefirmaet, så skal de have en garanti, så de kan være sikre på at få pengene. Garantien sker enten som alm. bankgaranti eller via transport i et byggelån. Raterne under byggeriet regner jeg med at betale via et byggelån. I betingelserne for byggelånet står der, at det endelige lån skal optages igennem banken. Så bliver det propblematisk at vælge Skandiabanken med mindre jeg flytter lånet – men så skal jeg betale oprettelsesomkostninger flere gange, og så forsvinder iden med Skandiabankens lave renter. Det nemmeste ville være at flytte til Skandiabanken inden byggeriet går i gang, men Skandiabanken tilbyder desværre ikke byggelån og jeg tror heller ikke de udsteder bankgarantier til byggefirmaer. Selvom de skulle tilbyde bankgarantier, så kan det jo blive en dyrere løsning end hvis de blot kunne tilbyde byggelån, som byggefirmaet kan få transport i.

    Jeg føler mig stavnsbundet af min nuværende bank. Hvad skal jeg gøre ?

    #107842
    AnonymForfatter

    Skandiabankens priser er jo baseret på selvbetjening. Derfor fravælger man komplicerede sager, som f.eks. nybyggeri.
    Man finder jo heller ikke delikatesseafdelinger i Netto og Aldi.

    #107900
    AnonymForfatter

    Det koster ikke noget at oprette lånet i SkandiaBanken (udover de offentlige omkostninger) og du skal derfor ikke betale oprettelsesgebyr to gange.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.